Nemrég ismertette stratégiáját a Mazda, és máris megkezdődött az ott felvázolt termékoffenzíva: a Los Angelesi Autószalonon bemutatkozott a kifejezetten észak-amerikai piac számára készített CX-50-es szabadidő-autó. Ez még az aktuális, keresztmotoros Skyactiv alapot használja, és mivel a karosszéria túl széles ahhoz, hogy a hirosimai gyár szerelőszalagján elférjen a konstrukció, a Mazda és a Toyota közös alabamai üzemében fogják gyártani.
Pontos méretek helyett csak annyit mondanak, hogy nagyjából olyan hosszú a CX-50, mint a CX-5-ös, de annál szélesebb és alacsonyabb, a hasmagassága viszont nagyobb. A terepképességek javítása érdekében nagyobb teherbírású összkerékhajtást (nagyobb átmérőjű tengelykapcsoló küldi hátra a nyomatékot) és elektronikus beavatkozókat kap a típus, igaz, a lejtmeneti fékszabályozást elhagyták, mert a mérnökök szerint a jobb pedálérzettel a vezető is képes lesz ugyanerre. A G-Vectoring rendszerben lesz vontatás- és terepmód is, utóbbiban például megemelik az alapjárati fordulatot, de módosítják a fékbeavatkozást is. A hátsó oldalajtók különösen nagy szögben tárulnak fel, ami nem csak az utastér megközelítését javítja, de a nagy teherbírású tetőcsomagtartóhoz való hozzáférést, azaz a küszöbre fellépést könnyíti meg.
Pontos teljesítményadatokat még nem közöltek, de azt elárulták, hogy alapmotorként a 2,5 literes négyhengerest adják, opciósan ugyanezt turbófeltöltővel lehet majd kérni, és kicsit később egy, Toyota-technikát használó öntöltő hibrid hajtást is elérhetővé tesznek a Mazda CX-50-hez. Az összkerékhajtás és a 6 fokozatú automatikus váltó alapfelszerelés lesz.