Fotó: Lővei Gergely, Opel

Rüsselsheimben új informatikai rendszert vezettek be, ezen felül jelentős összeget költöttek a minőségbiztosítás javítására is, így azt állítják, hogy a hamarosan érkező L betűvel jelzett Opel Astra generáció a kategória legjobb minőségű autója lesz. Ehhez hozzájön a belső tér minőségérzetének javítása, no meg a megjelenés, amely egyszerre több régi autót is idéz.

Ott van kezdetnek a Manta A által inspirált Vizor nevű orrpanel, a sárvédő-szélesítések a háromajtós Corsa A-ról lehetnek ismerősek, a hátsó ajtó sarkában látható fekete betét az E Kadett-et idézi, és ott vannak a 18 colos felnik, amelyek az 1978-ban piacra dobott Senator A/Monza A könnyűfém felnijeit hivatottak átemelni a modern korba – kiegészítve esztergált felülettek, felár ellenében színes aero-betétekkel. Utóbbiakon kívül még a külső tükörház lehet része a színcsomagnak, illetve karbon burkolat is elérhető. Az összkép sportos, igaz a kommunikációban egyelőre csak a GS Line és Ultimate modelleket ismerhetjük – ilyenek voltak a hazánkban járt előszériás példányok is -, az alapváltozat megjelenését a konfigurátor jóvoltából látott napvilágot.

 

A külsőnél radikálisabb a belső átalakulása, hiszen alapáron kapja a két darab 10 colos kijelzőt az Opel Astra L – az alapmodellnél külön-külön plexi alatt találhatóak ezek, míg a gazdagon felszerelt modelleknél a PurePanel Pro esetén egy közös üveglap jelenti a burkolatot. Szériában adják a vezetéknélküli Android Auto és Apple CarPlay okostelefon csatlakoztatási lehetőséget, a digitális légkondit – tessék megnyugodni, van dedikált klíma-panel fizikai kapcsolókkal –, az alapváltozat kivételével az AGR derékbarát vezetőülést. A csúcsmodellbe masszázsfunkciós, fűthető-szellőztethető első üléseket lehet kérni.

Noha a kiskategóriás szabadidő-autók piaci szegmense vette át a vezetést a magyar autópiacon, a kompakt modellek még jól tartják magukat a második helyen, leginkább a céges flották jóvoltából. Utóbbiaknak köszönhető, hogy választható dízelmotor is (130 LE), a cégek az alacsony CO2-kibocsájtást helyezik előtérbe, a benzinmotor (110-130 LE) mellett plug-in hibrid hajtás is választható lesz (180 LE), és pár hónappal a piaci rajtot követően érkezik majd a 225 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtás. December elején ismerhetjük majd meg a 30 centivel nyújtott kombit (a tengelytávolságot és a hátsó túlnyúlást is megnövelik), 2023-tól lesz választható az akkumulátoros-elektromos változat; hajtásláncok tekintetében az Astra L az első Opel, amely minden lehetőséget megad a választásra. A vételárat majd csak a forgalmazás előtti utolsó pillanatban árulják el, ugyanis a chiphiány miatt még nem lehet biztosan tudni, pontosan milyen műszaki tartalommal jön majd az autó.