Messze van még a teljesen önvezető autók kora, ha abból indulunk ki, hogy enyhe eső is jelentősen lerontja a vezetőtámogató rendszerek működését. Viszonylag egyszerű módszerrel vizsgálta az American Automobile Association autósklub a vezetőtámogató rendszerek működését, az autók tetejére egy vizet spriccelő fúvókát szereltek, amivel enyhe esőt szimuláltak. Már ennyi is elég volt ahhoz, hogy a vészféksegéd teljesítménye jelentősen leromoljon, 40 km/órás tempónál a tesztek 17%-a végződött ütközésben, 56 km/órás tempónál 33% – száraz körülmények között minden esetben megálltak az autók. A sávtartó rendszerek enyhe esőben az esetek 69%-ban hagyták, hogy az autó elhagyja a kijelölt sávot. Négy, különböző ország gyártójától származó autót teszteltek, hogy lehetőség szerint a piacon elérhető rendszerek széles skáláját lefedjék, a következő típusokról volt szó: 2020 Buick Enclave Avenir, 2020 Hyundai Santa Fe, 2020 Toyota RAV4 és 2020 Volkswagen Tiguan – utóbbi radart használ a vészféksegédhez, ezért ebben a fejezetben nem vették figyelembe az eredményét.
Az AAA szakértői szerint hamis biztonságérzetet kelt az autósokban, hogy vannak olyan rendszerek, amelyek nem jelzik azt, hogy az érzékelésben zavar támadt, de az is aggályos, hogy a szenzor koszolódását jelző rendszerek arról nem szólnak, hogy ez befolyásolja a biztonsági rendszer hatásosságát – a tesztben résztvevő egyik autó se jelezte, hogy gond lenne az érzékeléssel, tehát a gyár szerint mindegyik jól működött, noha sokkal veszélyesebb lett a beavatkozás. Az AAA szakemberei szerint fontos, hogy mindig legyen kellő ablakmosó folyadék a tartályban és hogy az ablaktörlő-lapátok ne húzzanak csíkot, mert utóbbi is tudja hátrányosan befolyásolni a szélvédő mögötti kamerát használó vezetőtámogató rendszerek megbízható működését.