Még 2020 nyarán adtunk hírt arról, hogy a GC Kompetition nevű műhely villanymotoros Lancia Delta átépítésen dolgozik, akkor még 2020 októberére ígérték a bemutatót, de csak mostanra készültek el az autóval. Idő közben Delta HF Integrale-val 9 WRC-győzelmet szerző Didier Auriol-t is megszerezték márkanagykövetnek, a 11 rali-specifikációjú autó kulcsait a legendás pilóta személyesen adja majd át a megrendelőnek; a 36 utcai autó vásárlójával Guerlain Chicherit fog majd kezet.
Nem egyszerűen csak a motort cserélik ki, az eredeti járműből csak az önhordó karosszériát tartják meg – miután természetesen kijavítják annak esetleges sérüléseit –, megerősítik a felépítményt, a cserélhető karosszériaelemek mind karbonból készülnek. Az eredetihez képest kiszélesítik a kerékjáratokat, és nagyobb tetőspoilert építenek be, de hű marad az Evo-e megjelenése a gyárihoz. Ugyanez elmondható a felnikről is, amelyek átmérője nagyobb lett és Michelin abroncsokat szerelnek rájuk. Az utastérben kinyíló érintőképernyős Alpine hifi, Recaro kagylóülések és Momo kormánykerék jelenti a változást. A rali-specifikációba Sparco versenykagylók kerülnek, és kihagyják a kényelmi felszereléseket.
Megszabadulnak a 2,0 literes turbómotortól, de megtartják az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltót és a viszkokuplungos központi differenciálművel és részlegesen önzáró Torsen hátsó differenciálművel rendelkező összkerékhajtást – természetesen minden kopóalkatrészt újra cserélnek –, kérésre rövidebb végáttételt építenek be, hogy jobb legyen a gyorsulás. Előre 284 mm-es, hátra 227 mm-es féktárcsákat építenek be, de extraként 306 mm-es tárcsákat is adnak elöl 6 dugattyús nyergekkel.
A hajtómotor tartós teljesítménye 122 LE/200 Nm, a csúcsteljesítménye 200 LE/350 Nm – már ehhez is meg kell erősíteni a váltót –, ami 6,6 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé. Az akkumulátor 30 kWh kapacitású, ami 200 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, cserébe a saját tömeg is viszonylag alacsony, 1440 kg. A vételárakat nem árulják el, mivel bizonyos mértékig egyedi igények kielégítésére is lehetőség van – összesen 263 darab új alkatrészt fejlesztettek ki a Lancia Delta Evo-e-hez.