A barcelonai gyár viharos bezárásával a Nissan már nem kínál saját konstrukciójú könnyű haszonjárművet Európában, tehát búcsúzott a Navara és az e-NV200-as is, helyette már a Renault hasonló típusain alapuló modelleket kínál, amelyek mostantól kezdve visszakapják korábbi neveiket, tehát az NV300-asból (Trafic) újra Primastar lesz, az NV400-asból (Master) pedig Interstar. Új a kínálatban a Townstar, amely az aktuális Kangoo és a második generációs Mercedes-Benz Citan testvérmodellje is.
A japánok remélik, hogy az e-NV200-assal az elektromos haszonjárművek terén elért piacvezető pozíciójukat megtartják majd a Townstar névre keresztelt modellel, amelynek 44 kWh kapacitású akkumulátora 285 km-es hatótávolságot biztosít, az első kerekeit 122 LE/245 Nm teljesítményű villanymotor hajtja. A biztonság kedvéért benzinmotorral (1,33 literes turbó, 130 LE) is megvásárolható lesz a típus, amelynek a lemezes haszonjármű mellett személyautóként jön – utóbbinál 775 literes a csomagtér a két üléssor mögött.
Nissan úgy véli, a vásárlói alapvetően városon belüli áruszállításra használják majd a Townstar modellt, ezért igyekezett az ott dolgozó sofőrök dolgát megkönnyíteni az olyan extrákkal, mint a körkamera-rendszer, a ProPilot vezetőtámogató rendszer távolságtartó tempomatja megállásig lassít és újraindul, ha az előtte lévő autó is újraindul. Vezetéknélküli telefontöltő is elérhető, és távoli hozzáférés is lehetséges, az érintőképernyős fejegység 8 colos képátlójú, míg a műszeregység 10 colos monitort jelent.
A haszonjármű 3,9 köbméteres raktérrel rendelkezik, ezt a félig nyitható válaszfallal éri el a Townstar, a raktérben két raklap fér el, a terhelhetőség 800 kg. Hátul 60/40 arányban osztott kétszárnyú ajtó (targoncával rakodható), vagy felnyíló hátsó ajtó lehet. A Nissan úgy akarja növelni a vásárlói bizalmat az átmárkázott Renault haszonjárművek iránt, hogy azokra 5 év/160 000 km garanciát vállal, miközben az anyamárkánál csak a törvényben előírt minimum, azaz 2 év a garancia időtartama.