1975. július 25-én az Európai Túraautó Bajnokság keretében megrendezett Spa Francorchamps-i 24 órás autóverseny befutóján szó szerint hatalmas meglepetés volt, hiszen a sportkocsik mezőnyét majdnem legyőzte az AMG műhely által megépített, Hans Heyer és Clemens Schickentanz által vezetett Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 versenyautó, csak a Dieter Glemser és Alex Soler-Roig által vezetett Ford Capri RS bizonyult gyorsabbnak a luxuslimuzinnál.
Már csak azért is meglepetés volt ez a győzelemmel felérő második helyezés, mert a Mercedes-Benz a 83 halálos áldozatot követelő 1955-ös Le Mans-i baleset után felhagyott a motorsporttal, és az emberek egyszerűen nem számoltak azzal, hogy versenyképes autót lehet építeni a stuttgarti cég termékeiből. Itt jön a képbe Hans-Werner Aufrecht és üzlettársa, Erhart Melcher, akik a großaspachi műhelyükben az M100-as V8-as motor alapján megépítették a 6,8 literes, 430 lóerős versenymotort, amit aztán egy S-osztály karosszériába építettek be. A többi pedig már történelem.
Illetve most egy három darabból álló limitált széria erejéig valóság, hiszen az AMG-nél most a 2010 óta futó GT3-as programban szereplő autók alapján építettek most a Rote Sau, azaz Vörös Disznó megjelenésével rendelkező autókat. Ennek köszönhetően egyébként újra építettek egy, eredetileg 2015-ben elbúcsúzott SLS AMG GT3-as versenyautót, ehhez az utolsó, a cég raktárában porosodó vázat használták fel. A 2021-es Mercedes-Benz SLS AMG GT3 „50 Years Legend of Spa” vételára 650 000 euró.
A 2016-as specifikációnak megfelelő Mercedes-AMG GT3 „50 Years Legend of Spa” különlegessége, hogy a 100-as alvázszámú versenyautó, ezért 500 000 eurót kér az AMG. Végül egy aktuális, 2021-es specifikációjú Mercedes-AMG GT3 „50 Years Legend of Spa” is készült, amiért 575 000 eurót kérnek. Mindhárom GT3-as versenyautó az egyedi külsőn felül matt grafitszürkére fényezett vázat kap, a piros öveket és jelvényeket találunk a belsejében, no és a műszerfalon olvashatjuk a Hans-Werner Aufrecht aláírását.