Bár a hazai újságírók csak kis számban lehetnek jelen, de a nézők bizonyos intézkedéseket betartva nézőszámkorlát nélkül látogathatnak ki július végén-augusztus elején a Hungaroringre, hogy egy éves kihagyás után ismét élőben követhessenek egy Forma-1-es futamot. Mindenki ki van éhezve az élő eseményekre, s emiatt várható, hogy a külföldiek mellett idén a szokásosnál is több magyar utazik ki a hétvégén a Hungaroringre.
https://twitter.com/F1/status/1420057391740067845
A magyar pályát mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni. Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a pilóták. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.
Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvel, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest, mint nyüzsgő főváros, közelségéhez. Bár nem tartozik a modern pályák közé, sokan épp emiatt kedvelik. Az elavult területek (főépület, bokszok, versenyirányítás) rekonstrukciója a Hungaroring elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt, szerint a 2022-es futam után kezdődik el. A Magyarországon bevezetni tervezett új bokszbeállás szabályozást halasztották a nyári szünet utánra. Ez az új szabályozás arról szól, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) meghatároz minimum időket arra, hogy mennyi lehet az emberi reakció bizonyos mozdulatokra a bokszbeállás során. Ezt az új szabályozást a Red Bull csapata szerint miattuk találták ki, mivel versenyelőnyük sokszor a nagyon gyors bokszbeállásból eredt.
A Silverstone-ban forrongó indulatok úgy tűnik nem csitultak és a nyári szünet előtti utolsó futamon, a Hungaroringen folytatódhat a csatározás. A Red Bull már csak négy ponttal vezet a Mercedes előtt, miközben Max Verstappen előnye nyolc pontra csökkent Lewis Hamiltonhoz képest. Az augusztusi pihenő előtt mindkét oldal pontot akar tenni az i-re, így kiélezett harc várható az előttünk álló hétvégén.
We sat down with @alo_oficial and his race engineer, Karel, to take us through all things #HungarianGP related. pic.twitter.com/sIS839MHoN
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 27, 2021
Pilótakeringő
Valtteri Bottas és George Russell még mindig lázban tartja az F1-es médiát. Bennfentesek tudni vélik, hogy a szezon végével Russell ül a finn Mercedesébe. Ebben nincs is semmi újdonság. Az viszont új hír, hogy Bottas az Alfa Romeóhoz szerződhet, ha kiteszik a Mercedestől. A finn elmondta, hogy “még jó pár év’ van előtte a Forma-1-ben, attól függetlenül, hogy hol telnek számára ezek az évek. Ebből kifolyólag nem gondolkodik az autósportok más szakágában, mint például a raliban. Bennfentesek mégis arra figyelmeztetnek, hogy a Mercedes inkább előnyben részesítene egy “jó második számú pilótát” a jövő évre, mint egy olyan ambiciózus fiatalt, mint Russell. Az előbbi ugyanis inkább szolgálná értékes pilótája, Lewis Hamilton érdekeit.
A Magyar Nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Ha esne, az megkeverné a lapokat, ahogy korábban is láttuk már.
Flashback to a flashpoint nobody will ever forget, as the 1990 F1 title is decided on the first corner of the penultimate race of the season 👀😮💥
Part of our rundown of five of the most dramatic title rival flashpoints in F1 history ⬇️#F1
— Formula 1 (@F1) July 23, 2021
A verseny és a pálya
A kanyarok bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni. A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a Hungaroringen. A már nem annyira új, sötét aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így gyorsabb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedik, és ezáltal jobban kopnak majd az abroncsok, fontos lesz a gumimenedzsment.
A 70-körös Magyar Nagydíj augusztus 1.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,630 km. A pályarekordot sokáig Michael Schumacher tartotta 2004-ből, de az tavalyelőtt és tavaly is megdőlt. Jelenleg Lewis Hamiltoné a pályarekord. A brit pilóta ideje 1 perc 16,627 másodperc.