Eddig a 720S Spider jelentette a nyitott tetős McLaren szériamodellek csúcsát, ahhoz képest jelentősen, 15%-kal lett fürgébb a most prezentált 765LT Spider. Amellett, hogy a 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 765 LE/800 Nm-re növelték, rövidebbre vették a váltóáttételeket és még a tömegből is lefaragtak 80 kg-ot – titániumból készül a kipufogórendszer, vékonyabbak az üvegek, az F-1-ből érkező anyagoknak köszönhetően könnyebb a váltó. No és arról sem szabad megfeledkezni, hogy az 1388 kg-os saját tömeg elérése végett nincs se légkondicionáló, se rádió a fedélzeten, azokat felár nélküli extraként kérhetik a vásárlók. Fizetni kell a karbon első sárvédőkért, ajtópanelekért és hátsó sárvédőkért, ezek további 6,1 kg-ot faragnak le a tömegből.
A McLaren egyébként részletezte a 80 kg-os tömegmegtakarítást, íme:
3,0 kg lítium-ion akkumulátor
10,9 kg titánium kipufogórendszer
22,0 kg kovácsolt alufelnik, Pirelli P Zero™ Trofeo R gumik és titánium kerékcsavarok
18,0 kg karbon kagylóülések
2,4 kg padlószőnyeg elhagyása
10,0 kg légkondicionáló törlése
1,5 kg rádió törlése
Nem számosították, mennyit spórol, hogy az ülések közötti alagút 0,8 mm vastag karbonlemezből készül, zseb helyett hálók vannak az ajtókon, karbonból készül az ablakemelő-kapcsoló keret.
A 765 LT kupéhoz képest mindössze 49 kg-mal nehezebb a Spider, ez teljes egészében az egyrészes, karbonból készült tetőlemeznek és a mozgatószerkezetnek tudható be, de az ülések mögött bukókeretként extra merevítéseket is sütnek a karbon vázba. A MonoCage II-S elnevezésű vázszerkezet első része megegyezik a kupééval, így a szélvédőkeret is, a 675LT Spiderhez képest 8 centivel lett hosszabb az ajtónyílás, ami jelentősen megkönnyíti a ki- és beszállást, miközben még növelték is a szerkezet merevségét. Gombnyomásra 11 másodperc alatt nyílik vagy csukódik a tető, ezt akár menet közben, 50 km/órás tempóval haladva is tudja.
Maga az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 0-200 km/óra sprint megvan 7,2 másodperc alatt, a 0-300 km/óra 19,3 másodpercig tart, a negyedmérföldes távot 10,0 másodperc alatt futja meg a McLaren 765LT Spider, aminek 330 km/óra a csúcssebessége. Persze a lassulás is hasonlóan erőteljes, 200 km/óráról 108, 100 km/óráról 29,5 méter a fékút hossza a karbon-kerámia fékrendszernek hála.