Felgyorsítja az elektromos átállását a Mercedes-Benz, a gyártó már jövőre eléri azt, hogy minden, általa kiszolgált kategóriában kínál majd akkumulátoros-elektromos autót, és 2025-ben három olyan építőkészletet dobnak piacra, amelyre csak elektromos autókat építenek majd:
MB.EA a közepes- és nagyméretű személyautók számára,
AMG.EA nagy teljesítményű villanymotoros autók számára,
VAN.EA a könnyű haszonjárműveknek.
Arra nem tér ki a sajtóközlemény, mi lesz a sorsa a kompakt modelleknek, ilyeneket gyártanak például Kecskeméten. A Mercedes-Benz szerint az elektromos átállás felgyorsításának kulcsa Kínában van, ahol több száz autóipari beszállító specializálódott már az új technológiák fejlesztésére, ezek átvételével sikerülhet az elektromos átállás az évtized végére – azokon a piacokon, ahol ezt a vásárlók, vagy épp a törvényi előírások megkövetelik.
Csak a Mercedes-Benz évi 200 GWh kapacitású akkumulátort igényel majd, ennek érdekében nyolc akkumulátor-cellákat gyártó üzemet építenek fel világszerte, itt olyan telepek készülnek majd, amelyek 90%-ban csereszabatosak lesznek a modellek között (valószínűleg az AMG.EA alapra épülő, nagy teljesítményleadású telepek jelentik a fennmaradó 10%-ot). Új bevételi forrást akar megnyitni a Mercedes-Benz a szoftverekkel, egészen pontosan a különféle előfizetésekkel, amelyekkel az autó- vagy az MBUX digitális segéd tudását lehet bővíteni, az MB.OS nevű operációs rendszer fejlesztésére világszerte 3000 új programozót alkalmaznak.