Azt már álcázott fotókkal és videókkal illusztrálva megtudtuk az Audi RS3 új nemzedékéről, hogy Drift üzemmódja is lesz az összkerékhajtású modellnek, most, a hivatalos leleplezés alkalmából a legapróbb részletekig ismerhetjük meg a konstrukciót. Akkor a fő számok: 400 lóerő, 500 Nm, 3,8 másodperc, 290 km/óra, és mivel politikailag korrekt a sajtóközlemény, azt is hangsúlyozzák, hogy 8,8-8,2 l/100 km között alakul a szabványos átlag; mondjuk ez nem rossz egy elektrifikációt nélkülöző, sportmodelltől.
A kocsi elejét szinte teljesen eluralják a méhsejt-mintás ráccsal borított légbeömlők, az alap LED-es fényszórókat fekete hátterű Mátrix-LED-es darabokra lehet cserélni. Ehhez jár a dinamikus hazavezető fény, az utas oldalán kockás zászló, a vezetőén RS 3 felirat jelenik meg, menet közben mindkét oldalon kockás zászló motívum látható. Az első sárvédőkre szellőzőnyílásokat is vágtak. Újdonság, hogy a gyári extralistán találjuk a Pirelli P Zero Trofeo R fél-slick gumiabroncsokat, amelyekkel száraz aszfalton lehet a maximumot kihozni a gép tudásából. A beltérben sportosabb kárpit, digitális grafika jelenti az újdonságot, no meg a javított oldaltartású ülések elöl.
A végsebesség egyébként alapesetben 250 km/óra, opcióként 280 km/órára emelik az elektronikus limitet, és aki az RS-dinamika csomagra és kerámiafékekre is befizet, annak már 290 km/órás csúcssebességet engednek. A csúcsteljesítmény maradt 400 lóerő, de azt szélesebb fordulatszám-tartományban (5600-7000/perc) tudja a Győrben gyártott 2.5 TFSI, az 500 Nm-es nyomatékmaximumot a 2250-5600/perc fordulatszám-tartományban teljesíti az erőforrás. Az autó egész elektromos rendszerét felpörgették, azaz a motor-, az összkerékhajtás- és a menetdinamika-szabályzó az eddiginél gyorsabb kommunikációra/beavatkozásra képes. Extraként aktív, pillangószelepes kipufogórendszer gondoskodik az öthengeres motor megfelelő hangjáról, újdonság, hogy ezúttal nem csak két állás (nyitott/zárt) van, de szabályozható a nyitás mértéke, és mindezt meg lehet fejelni feláras RS-kipufogórendszerrel is.
A váltó hétfokozatú, duplakuplungos, az összkerékhajtás teljesen új fejlesztés, nincs már központi vagy hátsó differenciálmű, helyette hátul oldalanként elektronikus szabályozású, többtárcsás tengelykapcsolóval oldják meg a nyomatékátvitelt – kerekenként 1750 Nm a határ. Gyorsan vett kanyarban a külső-hátsó kerékre (a dinamikus terhelésváltozás miatt ennek van jó tapadása) például több nyomatékot enged az elektronika, ami csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot. Az RS Torque Rear névre hallgató üzemmódban lehet driftelni, a gyors versenypályás köröket az RS Performance üzemmód támogatja.
Az ötajtós vagy lépcsős hátú karosszériával választható Audi RS3-as egyedi fejlesztésű lengéscsillapítókat kap, extraként kérhető az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás, a kanyarvételi tulajdonságokat a megnövelt negatív kerékdőléssel is javítják. A szilentek merevebb gumiból készülnek, a stabilizátor és a futóművet tartó segédváz is merevebb az A3/S3-hoz képest. A hátsó negatív kerékdőlést is megnövelték, merevebb kerékagyakat használnak, mert az új összkerékhajtás miatt nagyobb erők lépnek itt fel. A hasmagasság az A3-ashoz képest 25, az S3-hoz képest 10 mm-rel csökken.
Az elődjénél fürgébb autó nagyobb teljesítményű fékeket is kap, az alapáron adott acél tárcsák elöl 375×36, hátul 310×22 mm-esek, belső szellőzésűek és perforáltak, így 20%-kal csökken a fék lehűlési ideje. Az extraként kérhető karbon-kerámia rendszernél az első tárcsákat cserélik le 380×38 mm-es karbon-kerámia darabokra, ezek megtartják a hatdugattyús féknyergeket, de oldalanként 5-5 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget. Az Audi RS3 Sportback és Limousine első példányai 2021 végén jutnak majd el megrendelőikhez.