A monacói Albert herceg egy helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli sarkvidéki kutatójármű fejlesztését kérte a Venturi márkától, akik 2009-ben kezdtek bele a munkába. Idő közben két generációnyi prototípust is megépítettek, most készült el az Antarctic nevű lánctalpas harmadik változata, amely decemberben indul éles bevetésére, a belga Elizabeth Hercegnő Sarkvidéki Kutatóállomáson fog szolgálni.
Bent két ülés, hátul felhajtható padok találhatóak, a két hajtómotor nem tengelyenként, hanem oldalanként (lánctalp) hajt, teljesítményük 82 lóerő, az akkumulátor kapacitása 52,6 kWh, igény esetén egy pótlólagos akkumulátor is behelyezhető; hatótávolság-adat nincs, mert mostoha időjárási- és talajviszonyok között üzemel majd a Venturi Antarctic. Az elektronikus-elektromos rendszert úgy készítették, hogy -60°C-os külső hőmérsékleten is megbízhatóan működjön.