Jövőre debütál a következő Volvo XC90, ami már akkumulátoros-elektromos autó lesz, az XC60-as esetén a 2024-ben esedékes generációváltásnál következik be az átállás; nem tudjuk, hatótáv-növelőként elérhető lesz-e belső égésű motor. Annak érdekében, hogy az átállás zökkenőmentesen menjen végbe, a svéd autógyártó és a Northvolt nevű akkumulátor-gyártó közös fejlesztőközpontot létesít, és megkezdik egy évi 50 GWh kapacitású akkumulátorgyár építését, amely 2026-ban éri el teljes kapacitását. A Volvo úgy számol, az évtized közepére már 50% lesz az értékesítésben az akkumulátoros-elektromos autók aránya, 2030-ban pedig már csak ilyeneket akar értékesíteni.
Az elektromos átállással párhuzamosan az önvezető technológia területén is jelentős előrelépést hajt végre a Volvo azzal, hogy az újonnan bemutatkozó modelljeinél már alapfelszerelés fel a lézeres letapogató. A svéd autógyártó még 2018-ban vásárolt tulajdonrészt a Luminar nevű startupban, amelynek a Lidar érzékelőjét elsőként fogják sorozatgyártásban alkalmazni, ezzel párhuzamosan az Nvidia kifejezetten önvezető rendszerekhez fejlesztett chipjét is felhasználják.