A modern kori ralizáshoz alakították a helyszínt, de fő karakterisztikája, a nehéz, murvás utak, ahol csodás fotókat lehet készíteni háttérben az afrikai vadvilággal, megmaradt. Köves, szétszabdalt utak és kiszámíthatatlan időjárás állítja kihívás elé a koronavírus járvány ellenére Afrikába látogató versenyzőket. Mivel Kenyában még esős évszak van, eső esetén a száraz poros utak könnyen iszapfürdővé válhatnak egy szempillantás alatt.
Ezen a ralin az autók megbízhatósága pont annyira fontos, mint a gyorsasága, főleg mivel olyan utakon vág neki a mezőny a versenynek, amelyeket hónapok során égetett kőkeményre a nap melege. A tűző meleg, a töredezett utakon való száguldás, a por és a kóborló vadállatok együtt a helyenként változó tereppel, nagy kihívást jelentenek a mezőnynek, amelyen a pilótáknak meg kell mutatni, hogy mennyire okosan és taktikusan tudnak versenyezni még ilyen nehéz körülmények között is.
Mivel a tesztelés tilos Európán kívül, a mezőny nem tudott pontosan felkészülni arra, mi várja majd Afrikában. A Toyota – Sebastien Ogier-vel, Elfyn Evans-szel és Kalle Rovanperával a volán mögött – Spanyolországban próbálta modellezni az afrikai utakat és a hétvége kihívásait.
„Mindig izgalommal tölt el, ha új kihívásokat találok a pályafutásom során és hiszem, hogy ez a rali nagyon különbözni fog mindentől, amit eddig csináltam.” – szögezte le lelkesen Ogier, aki 11 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén Elfyn Evans előtt. Hozzátette, itt nem azon lesz a hangsúly, hogy a határon autózzanak, hanem hogy megpróbálják bajok nélkül túlélni a versenyt.
A Hyundai Dél-Portugáliában készült fel a hétvége megpróbáltatásaira. Thierry Neuville, Ott Tanak és Dani Sordo reméli jószerencséjük visszatér a forró kontinensen. Neuville jelenleg a harmadik az egyéni ponttáblán, s őt Ott Tanak követi a negyediken. Dani Sordo jelenleg csak a hetedik. Az M-Sport már 2002-ben is járt ezen a ralin. Akkor pilótája, Colin McRae nyerte meg a ralit. A brit csapat ezúttal kevésbé ismert pilótákkal vág neki az afrikai ralinak. Gus Greensmith, Adrien Fourmaux és Lorenzo Bartelli ül be a Fiesták volánja mögé.
A rali
A 2021-es Szafari Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 320,19 km-t tesz majd ki. A rali főhadiszállását direkt e célból építették a Kenya Wildlife Training Institute-nál. Ez a helyszín 100 km-re észak-nyugatra található Nairobitól, Kenya fővárosától.
A világbajnokság állása a Szardínia Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 106 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 95 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 77 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 49 pont
5. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 48 pont
6. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 44 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 30 pont
8. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 24 pont
9. Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 22 pont
10. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 20 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRC 231 pont
2. Hyundai WRT 182 pont
3. M-Sport Ford WRT 82 pont
4. Hyundai 2C Competition 28 pont