A sorozatgyártás megindulása előtti végső tesztelési fázisnál tart a Ford E-Transit fejlesztése, ennek során 12 hét alatt 10 évnyi terhelést kap az autó. Észak-Amerikában télen tesztelik az autókat közúton, a kölni fejlesztőközpontban lévő kamrában extrém hideg és extrém meleg hőmérsékleten vizsgálják a tudását, a belgiumi Lommelben lévő tesztpályán pedig a mesterséges kátyúkkal tűzdelt útvonalon köröznek az E-Transittal.
Mintegy negyedmillió km-t tesznek meg az autókkal nehezített körülmények között, a klímakamrában például két hétig több mint negyven fokos hőmérsékleten (28 darab 4000 W teljesítményű fényszóró jelenti a fűtést) futnak a prototípusok próbapadon, a -35°C-os próba során pedig a Grossglockner Hochalpenstrasséra való felhajtást szimulálják (a tengerszint feletti magasságnak megfelelően csökkentik a légnyomást is). A Lommel tesztközpont rossz útján a szándékosan rosszul kirakott macskaköves utak, a mesterségesen előidézett kátyúk és egyéb aszfalthibák jelentik a kihívást.
A korrózióvédelmet és az elektromos csatlakozások szigetelését úgy vizsgálták, hogy a prototípusokkal folyamatosan sós vizes gázlókon hajtottak át, majd sós vízzel permetezték őket. A tartóssági teszt során folyamatos üzemben megállás nélkül 125 napig hajtották a próbapadra állított példányt. Az E-Transit annak a 30 milliárd dolláros befektetésnek a része, ami alapján a Ford 2025-re teljesen elektrifizálja a kínálatát, azaz minden modellsorozatban kínál zéró helyi károsanyag-kibocsátású változatot az ügyfeleknek. A haszonjárművek terén 2030-ra egyébként 66%-os plug-in/elektromos részaránnyal számol a Ford.