Az autótulajdonosok a különböző országokban általában 3-5 évente cserélik az autóikat. Ez azt jelenti, hogy egy évtized alatt 2-3 alkalommal adnak el egy idősebb és vesznek egy fiatalabb autót. A futásteljesítmény-csalás a használtautó-piac egyik legnagyobb problémája, sajnos az egész világon. A törvényi szabályozás miatt bonyolult azonosítani a visszatekerésért felelős bűnözőt, mivel azonban ez a zavaró körülmény továbbra is létezik, a tisztességtelen emberek tovább növelik járműveik értékét. A futásteljesítmény meghamisításával akár 25%-kal is drágábban adhatják el új gazdájának az autót.
A carVertical, a legnagyobb autó-előtörténeti ellenőrző platform végzett egy kutatást annak megállapítására, hogy általában milyen autókat érint a futásteljesítmény-csalás. A munkatársak több mint 570 000 autó előtörténeti jelentését elemezték a pontos eredmények érdekében. A tavaly készült összes autóelőtörténeti jelentés közül a legtöbb futásteljesítmény-csalást a dízelüzemű autók adataiban észlelték. Ez az összes visszatekert kilométer-számlálós autó-előtörténeti jelentés csaknem háromnegyedét (74,4%) jelenti. A dízelmotoros autók nagy általánosságban sokat futnak, így a magas km-számból könnyebben „csipkednek le” értékes, látványos, de az eladásnál még hihető távolságot. A használt benzinüzemű autók esetében kevésbé valószínű a futásteljesítmény-csalás, itt az esetek 25%-a mérhető fel. Ez a tendencia azonban megváltozhat, mert az új autó értékesítésben a dízel és a benzinesek aránya az elmúlt években drámai módon megváltozott. A visszatekert kilométerszámlálós elektromos és hibrid autók aránya elenyésző, a csalások mindössze 0,6%-át teszi ki.
A kutatás szerint leggyakrabban az 1991 és 1995 között gyártott autók számlálóit tekerik vissza, mégpedig átlagosan 80 000 kilométerrel. A 2016 és 2020 közötti járműveknél átlagosan 36 000 kilométer a csalás mértéke, a jóval fiatalabb autókban így okozott kár azonban többszöröse is lehet, mint az idősebb autóknál.