Nagyot változott a világ az elmúlt évben, így azon se szabad csodálkozni, hogy a Porschénál is egy kicsit átírták a programot. 2019 tavaszán még arról volt szó, hogy már 2021-ben bemutatják a Macan szabadidő-autó második generációját, ami csak akkumulátoros-elektromos hajtással lesz kapható, és ezzel párhuzamosan pár évig gyártásban hagyják a jelenlegi, benzinmotoros modellt is. A módosított menetrend szerint 2021 végén megújul a hagyományos Macan, és 2023-ban jön a villanymotoros változat, és aztán pár évig párhuzamosan lesznek a piacon.
Dr. Michael Schneider a fejlesztés vezetője, aki már 20 éve dolgozik a Porschénál, és tudja, mit akarnak a vásárlók. Épp ezért nem kell attól megijedni, hogy a VW-konszern Premium Platform Electric alapjára épül a második generációs Macan, amely megkapja majd a Taycan számára kifejlesztett 800V-os nagyfeszültségű részt. A szabadidő-autó karosszéria pedig nemcsak az utasoknak, de az akkumulátornak is több helyet biztosít, hiszen nem kell helyet kihagyni az utasok lábának – ez korlátozza 93 kWh-ra a Taycan akkumulátorát –, így akár 100+ kWh kapacitású akkumulátornak is lesz helye a Macanban.
Teljesen egyedi karosszériát készítenek a villanymotoros Macan számára, aminél figyelembe veszik a benzinmotorénál (90-120 °C) alacsonyabb üzemi hőmérsékletet (20-70°C), azaz nem kell annyi hűtőlevegő a működéshez. Az autót mindenféle érzékelővel felszerelik, de kezdetben csak 2-es szintű önvezetést nyújt majd, ahogy a törvények megengedőbbek lesznek világszerte, úgy fogják majd online frissítéssel (például előfizetői díj ellenében) elérhetővé tenni a 3-as szintű önvezető rendszert. Már folyik az álcázott prototípusok közúti tesztelése, a két év múlva esedékes piaci rajtig ezek összesen 3 millió km-t futnak majd, és közben minden eddiginél több számítógépes szimulációt is végrehajtanak a Porsche mérnökei.