Korábban soha nem látott ütemben alkalmazza az autóipar az üzemanyag-csökkentő megoldásokat, ennek ellenére az Egyesült Államokban már most látszik, hogy a gyártók nem fogják elérni a 2011-es, a hatóságokkal kötött megállapodásban vállalt 54,5 mérföld/gallon (4,3 l/100 km) fogyasztási értéket. Erről azonban nem ők, hanem a vásárlók tehetnek, akik nem a takarékos autókat vásárolják, hanem a nagy méretű szabadidő-autókat. Márpedig a flottafogyasztás-számításban súlyozzák a tényleges piaci értékesítési adatokat is, így hiába kínálnak takarékos személyautókat a gyártók, az ügyfelek a nagyobb fogyasztású autókat választják.
Az EPA ügynökség, az NHTSA hivatal és a California Air Resources Board által közreadott műszaki jelentésben az is szerepel, hogy a gyártók várhatóan egyszerű benzines autókkal is képesek lesznek teljesíteni az 54,5 mérföld/gallonos vállalt szabványos fogyasztást, nem kell az azokat megdrágító hibrid technológiát használni vagy elektromos meghajtásra váltani. A vállalt fogyasztási értéket úgy számolták, hogy 2025-rea piac 67 %-a lesz személyautó és 33 %-a szabadidő-autó, ehhez képest már ma is nagyjából fele-fele az eloszlás. Környezetvédők szerint ebben a gyártók is hibásak, akik a szabadidő-autókat reklámozzák a személyautók helyett.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!