A gyorsasági vb-n sokan megbetegedtek a koronavírusban, azonban a Dorna, a KTM, a Yamaha, a Ducati Pramac és Michelin munkatársai, mérnökei, szerelői mind felgyógyultak, ahogyan Valentino Rossi, Loris Capirossi, Jorge Martin, Iker Lecuona, Fabio Quartararo és Riccardo Rossi is nagyobb problémák nélkül kigyógyult a Covid-19-ből. Ez azonban nem sikerült Fausto Gresininek. Nem volt semmiféle alapbetegsége, tavaly karácsony előtt azonban elkapta a koronavírust. Előbb otthon kúrálta magát, de december 27-én már olyan rosszul volt, hogy kórházba kellett mennie. Grisut közel két hónapig kezelték, voltak biztató jelek, pár napig le tudták venni a lélegeztető gépről, felébresztették a mesterséges kómából, mégsem tudta megnyerni élete legnehezebb küzdelmét. Súlyosan elfertőződött a tüdeje, végül agyvérzésben hunyt el.
Gresini Imolában született, motorkerékpár-szerelőnek tanult, az ügyfelek motorjait az imolai pálya melletti utakon próbálta ki, ekkor döntötte el, hogy versenyző lesz belőle. Első viadalán 17 évesen indult egy 50 köbcentis Minarelli nyergében, majd következett a 125-ös géposztály, a világbajnokságon 1982-ben debütált. 1994-ig 13 vb-idényben szerepelt, kis termete miatt csak a 125-ben kapott lehetőséget, de 132 nagydíján 21 győzelmet, 47 dobogót, 17 pole pozíciót, 13 leggyorsabb versenykört és 1093 pontot jegyzett. Felejthetetlen párbajokat vívott Angel Nietóval, Jorge Aspar Martínezzel, Capirossival, Alex Crivillével, Alex Gramignivel, Eugenio Lazzarinivel, Luca Cadalorával és Pierpaolo Bianchival, versenyzett MBA, Garelli, Aprilia és Honda nyergében. A legsikeresebb az olasz Garellivel volt, 1985-ben és 1987-ben is világbajnok lett vele. 1987-ben a 11 fordulós vb-n zsinórban 10 győzelmet aratott, csak Rossi nyert többet egy 125-ös idényben, a Doktor rekordja 1997-ben 11 győzelem volt. 1986 és 1987 között egymás után 11 diadalt gyűjtött be Gresini, Nietónak is pontosan ilyen hosszú a rekordja 1978 és 1979 között. Gresini egy másik rekordot is tart, 1987-ben ő volt az utolsó világbajnok kéthengeres, kétütemű 125-ös géppel az egyhengeres korszak előtt. Gresini a hondás korszakában is legendává vált. Hiába volt előzetesen sztár a Hondánál, alázatos módon vb-címhez segítette az újonc Loris Capirossit 1990-ben. Capirex és Grisu elválaszthatatlan barátokká váltak, Gresini Capirex edzője lett, Capirossi később versenyzett Gresini csapatában is, míg Gresini legnagyobb fiának a keresztapja is Capirex.
Versenyzői karrierje befejezése után csapatvezetőként halmozta a sikereket. 1997 és 2020 között 24 idényben irányította alakulatát, a Gresini Racinget, vb-címhez segítve Daijiro Katót és Daniel Pedrosát a 250-ben, Toni Eliasszal megnyerte a Moto2 első szezonját, 2018-ban Jorge Martinnal a Moto3-ban jutott a csúcsra, míg 2019-ben Matteo Ferrarival az elektromos MotoE Világkupa debütáló idényében lett a legjobb. A MotoGP-ben háromszor is vb-második lett Sete Gibernauval és Marco Melandrival, majd az örömök után Kato és Marco Simoncelli tragédiája tépázta a lelkét.
Idén is mindegyik kategóriában jelen vannak, egy új indonéz szponzorral kötöttek szerződést, míg a Dornával aláírták a 2026-ig szóló MotoGP-szerződést. A család és a Dorna tovább szeretné vinni Gresini örökségét, ami azonban nem lesz könnyű feladat.