Ránézésre alig változott a Škoda Kodiaq szabadidő-autó megjelenése, a valóságban igenis mélyreható változások vannak. Az eddiginél magasabban fut a motorháztető, nagyobb méretű és meredekebben áll a hűtőrács – sokkal jobban elrejtik a radarérzékelőt –, karcsúbbak a LED-es fényszórók, a hátsó lámpák kialakítása még sarkosabb lett. Újak az akár 20 colos átmérővel választható könnyűfém felnik is.
Új díszbetéteket készítettek a műszerfalnak, amelynek a tetején és az ajtókárpitokon kontrasztos díszvarrást is elhelyeztek. Ha abból indulunk ki, hogy a sajtóközleményben kiemelik a feláras ergonomikus első ülések megjelenését, akkor azt a következtetést kell levonni, hogy az alapáron adott ülések nem kényelmesek – jobb megfogalmazás kellett volna a fűthető/szellőztethető, masszázsfunkciós ülések megnevezéséhez.
Újak a szövetkárpitok, elérhető Eco vegán kárpit is, a Laurin&Klement modell perforált bőrt kap. Alapesetben kétküllős a kormánykerék, az L&K és az RS háromküllős sportkormányt kap, a feláras Canton hifi az eddigi nyolc helyett már tíz hangszórót (mélynyomó a csomagtérpadlóban) használ. A 10,25 colos digitális műszeregység opcionális, a Sportline és az RS esetén választható dedikált sportos grafika is, a központi érintőképernyő 8 vagy 9,2 colos képátlójú.
Hajtásláncok tekintetében felfelé mozdul a Škoda Kodiaq, hiszen egyedüliként az 1.5 TSI-vel (150 LE, hengerlekapcsolás is van) szerelt elsőkerékhajtású alapmodell kap hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót, itt opcionális a hétfokozatú DSG, ami minden más esetben alapfelszerelés. A másik elsőkerékhajtású modell a gyengébbik dízel (150 LE), itt felár az összkerékhajtás. Mivel a többi erőforrás már legalább 190 lóerőt tud (2.0 TSI, 190 LE, 2.0 TDI 200 LE), alapfelszerelésként kapják az összkerékhajtást.
A modellfrissítéssel tér vissza a kínálatba az RS modell, amely a BiTDI megszűnésével – a két turbófeltöltő mellett nincs hely a motortérben a bonyolult kipufogógáz-kezelési rendszernek – távozott. A 2,0 literes benzines turbómotor teljesítménye ugyan 5 lóerővel 245 lóerőre emelkedett, de kevésbé nyomatékos; cserébe 60 kg-mal könnyebb a motor és 5,2 kg-mal könnyebb a váltó a korábbinál. A Kodiaq RS és a többi modellváltozat menetteljesítményeivel még adós a Škoda, de a júliusi piaci bevezetésre már mindent elárulnak a frissített szabadidő-autóról.