Az Orchid Euro műhely az USA-ban ritka Volkswagenek beszerzésére és átépítésére specializálódott, de a járványhelyzet miatt elapadtak az utánpótlások, így gyakorlatilag leállt a működése. Ebben a helyzetben jött a Volkswagen megkeresése, hogy az Enthusiast Fleet program keretében építsenek át egy Tiguant. A műhely vezetője, Jamie Orr szenvedélyes kerékpáros, ezért kapott vonóhorogra szerelhető tartót az autó, amire a Marin Bikes által készített karbonvázas Alpine Trail 2-est helyezték.
Ezenkívül a felfüggesztésbe nyúltak bele, porig ültették az autót, a kerékjáratokat pedig 20×10,5 col méretű Rotiform OZR felnikkel és az azokra szerelt 285/35-ös Continental SportContact 5P abroncsokkal töltik meg. Előre hatdugattyús féknyergek kerültek. A karosszériára a gyári kiegészítők között megtalálható „fellépő” került rá és egy extra tetőspoiler. Az utastérben és a csomagtartóban a kerékpározáshoz hasznos gyári kiegészítők kerültek, úgymint ruhaakasztók, rögzítőháló, kerékpár-adapterrel rendelkező kompresszor…