Kínában még mindig nagy keletje van a lépcsős hátú limuzinoknak, ott még kapható az USA-ban már elkaszált Taurus, és ott nincs veszélyben a Mondeo jövője, illetve akkora a vásárlói igény az ilyen autókra, hogy a Focus mellett annak olcsóbb alternatívájaként visszahozták az Escort nevet. Ennek az eredetileg olcsónak szánt autónak most a megjelenését a kínai Focushoz igazították a nagy méretű hűtőráccsal, az utastérben pedig rögtön be is előzte a nagytestvérét az autó azzal, hogy nagypanelos műszerfalat kapott. A Fordnál ezt az elrendezést az Equator nevű szabadidő-autónál alkalmazták először, az Escort esetén a kisebb méretek miatt nem 12,3, hanem csak 10,1 colos képátlójú képernyőket helyeznek a közös üveg alá.
A karosszéria hossza 4,63 méter, szélessége 1,82 méter, magassága 1,49 méter, a tengelytávolság 2,68 méter, ezzel hajszálnyival kisebb az Escort, mint a Focus Sedan. Az igazi különbség a motorkínálatban van, hiszen az olcsóbb autót már csak egyféle motorral kínálják, a korábbi 1,6-os négyhengeres és az 1,0 literes EcoBoost utóda az 1,5 literes háromhengeres szívómotor, ami 122 lóerős, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus lehet.