Január elején leplezte le a Jeep a felfrissített Compass modelljét Indiában, de alig kapott figyelmet ez, mivel egyszerre jelentették be az új generációt megelőlegező Grand Cherokee L-t. Most pedig már részletesen is megismerhetjük a megújult középkategóriás szabadidő-autót abból az alkalomból, hogy az hivatalosan is megérkezett az európai piacra.
A külső változásai leginkább az orra koncentrálódnak, az erőteljesebb vízszintes tagolással szélesebbnek látni az autót, feljebb került a klasszikus, hetes osztású hűtőrács, amely mellett már teljesen LED-es fényszórók világítanak. A klasszikus megjelenés mellett van színrefújt elemekkel rendelkező S-modell, a Trailhawknál a terepszögek maximalizálása érdekében alakítják át a lökhárítókat.
Teljesen új műszerfallal szembesülnek az utasok, a műszeregység immár teljesen digitális, a 10,25 colos képátlójú kijelző mellett alapáron 8,4, extraként 10,1 colos képátlójú központi érintőképernyőt találni, utóbbi immár kiemelkedik a karcsú műszerfal síkjából. A Uconnect 5-ös fejegység a korábbinál ötször gyorsabb processzort kapott, Android operációs rendszert használ, vezetéknélküli telefoncsatlakoztatást kínál, élő forgalmi információkat mutató navigációt, satöbbi. Az átalakítás során a korábbi 2,8 literről 7,2 literre növelték a műszerfal és az első ülések közötti konzol tárolóhelyeinek térfogatát.
Tavaly hozták Európába a típus gyártását, az olasz Melfiben készülő autóknál a szállítási idő hat hónapról három hónapra rövidült; 2017 óta több mint 200 000 példányt értékesítettek belőle kontinensünkön, több mint negyedüket a tavaly óta választható 4xe hálózatról tölthető hibrid hajtással. Ennek rendszerteljesítménye 190 (Longitude és Limited) vagy 240 lóerő (Trailhawk és S) annak függvényében, hogy az 1,3 literes turbómotor 130 vagy 180 lóerős, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor minden esetben 60 LE/250 Nm teljesítményű, a 11,4 kWh kapacitású akkumulátorral az elektromos hatótávolság 47-49 km közötti.
A felfrissített modellnél az 1,3 literes turbómotor már önmagában is elérhető, hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval 130 LE/270 Nm a teljesítmény, míg a hatfokozatú duplakuplungos váltóval 150 LE/270 Nm – mindkét esetben csak az első kerekek hajtottak –, a fogyasztás mintegy 10%-kal alacsonyabb a korábbi 1,4-es turbómotornál. A kínálatot a továbbfejlesztett 1,6-os turbódízel teszi teljessé, amelynek a teljesítménye immár 130 LE/320 Nm, csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és elsőkerékhajtással választható a Multijet II-es négyhengeres.
Fejlett vezetőtámogató-rendszert kap a Compass, ez lesz az első Jeep az európai piacon, ami 2-es szintű önvezetésre képes, az autópályasegéd (távolságtartó és sávtartó segéd együttműködik) az év második felétől lesz elérhető. Az öt állandó felszereltség (Sport, Longitude, Limited, S és Trailhawk) mellett a márka születésnapját ünneplő, csak korlátozott ideig választható 80th Anniversary kivitelben is megvásárolható lesz a frissített Jeep Compass.