Pilótánk, leggyorsabb körében, az időmérő edzés szimulációja közben ráhajtott egy rázókőre, megpördült és háttal a gumifalnak csapódott. Az autót sajnos már nem lehetett a rendelkezésre álló rövid idő alatt rendbe hozni, így csak a tartalék Minardival vághatott neki az időmérőnek, amelyen a korábbihoz kísértetiesen hasonló események történtek. A Minardi pilóta szinte ugyanott pördült ki a rajtsorrendről döntő körében, ahol korábban. Igaz – mint később Baumgartner Zsolt elmondta – ezzel az autóval, előre eldöntötte, hogy kockáztatni fog. A legnagyobb gondot ugyanis a harmadik autónál az okozza, hogy azt még nem látták el az új fejlesztésű aerodinamikai csomaggal, amely kiválóan vizsgázott pénteken, azaz gyorsabb, mint ami jelenleg rendelkezésre áll. A tartalék autó ráadásul ezen a hétvégén csapattársára Gianmaria Brunira volt beállítva, hiszen neki ez a hazai versenye. Baumgartner tehát végül az időmérőn ugyanúgy járt, mint délelőtt többen is, azaz az első, néhány megcsúszással izgalmassá tett kör után a másodikban újra megpördült, de most meg tudta fogni az autót és az nem sérült meg. Zsolt így végül a 18. helyről rajtolhat a nagydíjon. Sajnos a szabályok miatt azonban ezt, szintén csak a tartalék autóval teheti meg, igaz a taktikának megfelelően elképzelhető, hogy a bokszutcából indulva.
Baumgartner Zsolt nyilatkozata: - Ez a pálya a versenyzőknek a rázókövekről szól és ez rám nézve most különösen találó. Először a második szabadedzés első gyors körében csúsztam ki a pályáról, akkor, amikor épp új gumikkal próbáltuk ki a tervezett üzemanyag súlyával és a versenybeállításokkal való autózást. Az igazság az, hogy túl sokat kockáztattam és ezért történhetett mindez. Kicsit jobban le akartam vágni a sikánt mint általában, és ez megbosszulta magát. Aztán a régi fejlesztésű, korábban Brunira beállított tartalék autóval már úgy gondoltam, hogy annyi hátráltató körülménnyel kell versenyeznem, hogy a csúszáshatáron autóztam végig. Pechemre a szünet miatt kicsit piszkosabb pályán megint megcsúsztam a sikánban, de most sikerült visszajönnöm a pályára. Kár a hibáért, mert a szektoridőim előtte nem voltak rosszak. Sajnálom, de az autóverseny egy ilyen sport. Mindez benne van a pakliban, ahogy mondani szokták. A 18. végéről indulok és megpróbálok majd a futamon versenyben lenni a lassabb autóval is, azaz nem adom fel, mert be akarom fejezni a versenyt. Meglátjuk mire megyünk majd, és hogy zárul ez a hétvége. Mindenesetre köszönök a csapatnak mindent, mert pénteken és szombaton is rengeteg pluszmunkájuk volt az autókkal. Előbb az új aerodinamikai csomagot kellett összeszerelniük, majd a tartalék autót kellett mozgósítaniuk.