Tavaly novemberben leplezték le a Subaru BRZ új generációját, aztán kezdhettünk izgulni itt Európában, hogy eljut-e hozzánk az autó egyáltalán, hiszen a Subaru márka jelezte: érdektelenség miatt mifelénk nem forgalmazza a típust. A Toyota mélyen hallgatott a dologról egészen mostanáig, igaz, időpontot még nem mondtak, csak azt, hogy mifelénk is árulják majd az újdonságot. Japánban egyszerre, 2021 őszén kerül sor a két sportkocsi piaci bevezetésére, nálunk valószínűleg megvárják majd a 2022-es év elejét ezzel.
Immár Toyota GR 86 névre hallgat a sportkocsi annak köszönhetően, hogy a Gazoo Racing almárka kínálatát gyarapítja majd, a mérnökök egyedi futóműhangolással gondoskodnak arról, hogy saját karaktere legyen az autónak – ránézésre alig lehet megkülönböztetni a két autót, hiszen épp csak az első légbeömlő formája tér el. A műszerfalon még szép számmal találunk fizikai kapcsolókat, a váltókar mögött helyezik az ESP-deaktiváló gombokat; van verseny-üzemmód is.
Változatlan külső méretek mellett alacsonyabb tömegközépponttal rendelkezik az új modell, és javított kanyarodási tulajdonságról is szó esik a sajtóanyagban. A szívó négyhengeres boxermotor lökettérfogata 2,4 literre emelkedik, a csúcsteljesítmény 235 LE (7000/perc), nyomatéka 250 Nm (3700/perc), a leszabályozási fordulat 7400/perc. Az elődnél sokkal fürgébb lesz az autó, a 0-100 km/óra gyorsulás az eddigi 7,4 helyett mindössze 6,3 másodpercig tart. A Toyota GR 86 egyébként a Subaru EyeSight vezetőtámogató rendszerét kapja.