A WRC rali világbajnokságon még a régi Yarisszal áll rajthoz a Toyota (jövőre kell teljesen új, hibrid hajtásláncú autót fejleszteni), Ausztráliában azonban már az új GR Yaris alapján épült versenyautóval indulnak a bajnokságban. Tavaly novemberben számoltunk be a fejlesztés elindulásáról, akkor kaptuk meg az első számítógépes grafikákat az új AP4-esről, amelynek első példányát már tesztelik is.
A név egyébként egészen pontosan Toyota GR Yaris Asia-Pacific 4WD, és az ausztrál forgalmazó és a Neal Bates Motorsport közös munkájáról van szó. A helyi mérnökök munkáját a japán fejlesztők is segítették, különös tekintettel a bukókeret pontos kialakítására és az aerodinamikai csomag hatékonyságát is javították.
Az 1,6 literes háromhengeres turbómotort a Toyota Gazoo Racing Europe mérnökei alakították át az AP4 kategória előírásainak megfelelően, a blokk, a hengerfej és a szívósor gyári, de a leömlő és a turbófeltöltő már egyedi alkatrész, a teljesítményadat nem ismert, csak az, hogy erősebb az utcainál (261 LE/360 Nm) a versenymotor, a váltó hatfokozatú szekvenciális.
A versenyautó-átalakítás könnyen ment, hiszen a Tommi Makinen Racing mérnökei már eleve gondoltak erre a különleges változat megépítésénél, azonban azzal nem számoltak, hogy túl könnyű lesz az autó. Az AP4 szabályzat szerint legalább 988 kg tömegűnek kell lennie a versenyautóknak, a Toyota GR Yaris AP4-esbe ballasztot kell majd tenni ahhoz, hogy ezt elérje; a most megkezdődött tesztelés egyik fontos pontja az, hogy meghatározzák a plusz súly elhelyezését. A versenyautó első éles bevetése április 9-én lesz a canberrai Netier National Capiral Rally-n.