A BMW kínálatának csúcsán helyezkedik el a 8-as Gran Coupé, amely sportos vonalvezetéssel és akár 625 lóerős (750 Nm 1800-5800/perc) V8-as biturbóval is elérhető. Azonban vannak, akiknek ez a kőkemény sportos vonal túl sok, nekik lehet alternatíva az Alpina manufaktúra legújabb autója, a B8-as, amely 621 lóerővel (800 Nm 2000-5000/perc) érkezik. Az Alpina motorhangolása nyomatékosabb, de az autó 195 kg-mal nehezebb is az M8 Competition-nél.
Amíg az M8-asnak mindössze 3,2 másodpercre van szüksége a 0-100 km/óra gyorsuláshoz, a B8-asnak 3,4 másodperc kell ugyanehhez, a 0-200 km/óra sprintnél (11,0 és 11,6 s) is fürgébb a gyári modell, végsebességnél azonban elhúz a manufaktúra terméke, nincs elektronikus korlátozás 250 vagy 305 km/órás tempónál, így akár 324 km/órát is képes elérni az Alpina B8. Az Alpina fejlesztőmérnökei állításuk szerint nem olyan kőkemény futóműhangolást választottak autójuknak, és a motorhang is izgalmasabb.
Az Alpina B8 utasterében egyedi díszvarrással rendelkező kárpitot, Alcantara tetőkárpitot, diófa díszbetéteket találni, panoráma napfénytető és 16 hangszórós Harman Kardon hifi is jár szériában, az iDrive vezérlő kristályon ott a manufaktúra logója. Az Alpina B8-as indulóára Németországban 161 200 euró, ezzel hajszálnyival olcsóbb a 167 400 eurótól induló M8 Gran Coupé Competition-nél.