Nagyon sok elektromos pickupot jelentenek be manapság az USA-ban, így tett most a Canoo startup is, ahol alapvetően egy járóképes elektromos gördeszkát fejlesztenek, amelyet aztán bármilyen karosszériával fel lehet szerelni – a drive-by-wire kormányzás és fékrendszer miatt akár pár órás szereléssel. A formatervezők most egy olyan pickupot mutattak be, amivel alapvetően a rekreációs használatot támogatják.
A megjelenést szemmel láthatóan az első generációs VW Transporter duplafülkés pickupja inspirálta, azonban a Canoo pickupnál csak egy üléssor van a hátsó tengely mögött, a hatalmas első üvegkupola a műszerfal és az első csomagtér felett húzódik. A kocsi elejéről egy asztalt lehet lehajtani, de az igazi nagy újdonságot a sokoldalú plató jelenti.
Szükség szerint meghosszabbítható a rakfelület, amelyhez az oldalfalak lehajtásával középről is hozzá lehet férni, igaz, ez a funkció elsődlegesen arra szolgál, hogy az itt lévő elektromos szerszámokat stabilan lehessen rögzíteni használathoz – az energiaellátásról a a jármű akkumulátora gondoskodik, összesen hat darab 110V-os konnektor van a platón. A raktér elejének megközelítésére a kerék előtti, kihúzható lépcső szolgál.
A Canoo leghamarabb 2023-ban dobja piacra a pickupot, először a reményei szerint több százas-ezres darabszámokban értékesítendő könnyű haszonjárművekre koncentrálnak. A műszaki alap mindegyik alatt közös, egy- vagy kétmotoros (hátsó- vagy összkerék)hajtás, 320 km-t meghaladó hatótávolságot biztosító akkumulátor és akár 600 lóerős rendszerteljesítmény jellemzi a Canoo típusait.