Belülről kifelé kezdi meg soron következő villanyautójának a bemutatóját az Audi, a Q4 e-tron nevű kompakt szabadidő-autónak most a belsejét ismerhetjük meg, a karosszéria külsejét még feltűnő fóliázással igyekeznek titokban tartani. Az ingolstadti márka kínálatán belül a Győrben gyártott Q3 testvérmodelljéről lesz szó, az MEB építőkészletre felépített modell a Volkswagen ID.4 és a Škoda Enyaq iV testvérmodellje lesz. Egyelőre még nem részletezték a pontos menetteljesítmény-adatokat, cserébe a belsőről szedtek össze minden fontos tudnivalót.
A karosszéria hossza 4590 mm, szélessége 1865 mm, magassága 1613 mm és ehhez 2,76 méteres tengelytávolság tartozik, az akkumulátor a padló alá kerül, így viszonylag sok hely jut az utasoknak és a csomagoknak, az Audi ígérete szerint az 1,83 méter hosszú utastér a nagyméretű szabadidő-autók sajátja volt eddig a márkánál. A második sorban helyet foglalók 7 centivel magasabban ülnek az első sornál, így könnyebb lesz nekik előre kinézni. A másik nagyzolás majd a 11,6 col képátlójú központi érintőképernyő lesz, amely majd az év vége felé jelenik meg az extralistán – ebből a félmondatból az is kiderül, hogy a forgalmazás már ősszel megindul, tehát legkésőbb a nyáron várható a Q4 e-tron leleplezése, de lehet, hogy addig se kell várni vele.
Könnyen megközelíthetőnek ígérik az utasteret a nagy szögben nyíló ajtókon keresztül, az utasoknak összesen 24,8 liternyi tároló áll a rendelkezésére, például mind a négy ajtó könyöklőjének elején lévő zsebben akár 1 literes palackok is elférnek. A vásárlók négy szín (fekete, szürke, barna és bézs), kilenc extracsomag – öt az alap, négy az S line belsőnél – kombinálásával alakíthatják ki a belső hangulatot, a kárpit lehet szövet, műbőr, Nappa bőr vagy újrahasznosított anyagokból készített szövet. A csomagtér alapesetben 520 literes, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla ledöntésével 1490 literes rakteret lehet kialakítani.
Teljesen digitális lesz a műszerfal, azon belül is a fel-a-fejjel kijelző lesz a legnagyobb ugrás előre. Ez úgy vetíti a szélvédőre az információkat, mintha azok egy 10 méterre az autó előtt lebegő monitoron jelennének meg, a navigációs rendszer nyilakkal tudja jelezni a haladási irányt, az alsó sor, ahol például a sebességjelet mutatja a rendszer úgy tűnik, mintha 3 méterre az autó előtt lebegne. Ahhoz, hogy ez működjön, különösen erős grafikai chipet használnak, ami aztán egy különösen fényes LCD kijelzőt használ, amelynek a képét két tükör továbbítja a szélvédőre. A hibátlan működéshez (például az autó rázkódásának kiküszöbölése) 60 kép/másodperc sebességű képfrissítést használnak, a fel-a-fejjel kijelző szoftvere 600 000 soros.
A műszerfal közepén lévő érintőképernyő alapesetben 10,1 colos képátlójú, az év végétől lesz elérhető a 11,6 colos képátlójú darab, amely a legnagyobb kijelző lesz az Audi aktuális kínálatában. Világnyelveken lesz elérhető a hangvezérlés, a Hey Audi megszólítással lehet hallgatásra bírni a rendszert. Többféle kormánykerék közül lehet majd választani, köztük olyan is lesz, amelynél „kapcsolófüleket” is elhelyeznek, ezekkel jelen esetben a fékenergia-visszatermelés, azaz motorfékhatás mértékét tudja közvetlenül állítani az Audi Q4 e-tron vezetője.