A Mercedes hatalmas lépésről beszél, hiszen az általa készített önvezető autóbusz megtette az első 20 km-t forgalomban, azonban ez a forgalom nem az a forgalom, ami közúton van, sőt még csak nem is a buszsávok némileg védett területéről van szó. A holland fővárosban kiépített BRT gyorsbusz-hálózatnak azon a szakaszán vezette saját magát a Mercedes Future Bus, ahol a kétszer egy sávos út a közúthálózatról leválasztva halad, és még a gyalogosoknak sincs szintbeli kereszteződése.
Egy normál városi forgalom ha nem is terhelné túl a busz vezérlőelektronikáját, de mindenképpen lelassítaná azt, hiszen mindig biztonságos követési távolságot akarna tartani. A rend kedvéért a különféle radarokkal és kamerákkal felszerelt Future Bus-nak van rendes vezetőfülkéje is, ahol mindig ott ül egy emberi sofőr arra az esetre, ha elhagyná a BRT-hálózatnak kiépített úthálózatot, és becsatlakozik a közútra.
A rendszer továbbfejlesztése annak a robotpilótának, amelyet a Future Truck 2025 nevű tanulmány kapott, akkor még HighwayPilot volt a neve, jelenlegi alkalmazásában CityPilot-ként hivatkoznak rá. Annyi hardveres változás történt, hogy olyan wi-fi protokollon keresztül kommunikáló berendezés került a fedélzetre, amelynek segítségével a busz saját érkezéséhez tudja igazítani a megfelelően felkészített lámpás kereszteződésekben a zöld jelzést, azaz lassítás nélkül tud áthaladni ezeken.
De nem csak a technológia új a Future Bus esetén, a formatervezők a maguk részéről mindent elkövettek annak érdekében, hogy semmi ne emlékeztesse az embert a téglatest-szerű alapformára. Hullámzó dekorációt kapott az oldalfal, de például az ablakok majdnem minden esetben egyszerűen téglalap alakúak. Az utastérben látványos, de borzasztóan helyrabló üléseket helyeztek el, ahol a támla és az ablak között vagy arasznyi a távolság, és elég kevés ülőhelyet alakítottak ki. Nem segíti a gyors utascserét, hogy csak középen van két ajtó, így a busz elejéből-hátuljából nehezen tudnak leszállni az emberek.
Mivel a Mercedes Future Bus irányításának egy részét (például az ajtók működtetése) minden esetben a robotpilóta végzi, a sofőrnek nincs sok dolga a pedálok kezelésén és a kormány tekerésén kívül, így szinte teljesen eltűntek a kapcsolók a vezetőfülkéből, így azokban a pillanatokban, amikor neki kell irányítania a járművet, semmi nem vonja el a figyelmét.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!