Kívülről sportos formát mutat az MRA-II alapra felépített Mercedes-Benz C-osztály, belül pedig az S-osztályból megismert módon rendezték el a képernyőket. Letisztultabb a forma, a motorháztetőn már minden esetben ott van a két powerdome névre hallgató domborítás, és egy kicsit módosítottak az arányokon is a formatervezők, hogy atletikusabb legyen a megjelenés: a hossz 65 mm-rel, a tengelytávolság 25 mm-rel növekedett, a magasság 9 mm-rel csökkent.
Fontosnak tartotta a gyár, hogy a kombi befejezés kezdettől fogva elérhető legyen, mert nem csak azok választják ezt, akik jól pakolható, tágas csomagtartóra vágynak, de egyre többen a szépsége miatt ülnek át ilyenbe. A modellsorozaton belül újdonság lesz, hogy 2022 folyamán már All-Terrain kivitelben, azaz emelt hasmagassággal és szabadidő-autós körítéssel is elérhető lesz majd a C-osztályos kombi. Amíg a lépcsős hátú karosszéria végében változatlanul 455 literes a csomagtér, a kombinál 30 literrel 490 literre növelték a befogadóképességet, támladöntés után 1510 literes a raktér. Az év vége felé érkező hálózatról tölthető hibrideknél (benzin- és dízelmotorral is kínálnak majd ilyet) 100 literrel kisebb lesz a csomagtér azáltal, hogy a raktérpadló alatti fiók helyére kerül a lítium-ion akkumulátor.
Az igazi újdonsággal azonban az ajtót feltárva szembesül az ember, és itt most nem a hátsó utasok lábterének 25 mm-es növekedéséről van szó, hanem az S-osztályból megismert műszerfal-kialakításról. A két első ülés közötti képernyő (alapáron 9,5, extraként 11,9 col col képátló) váltja ki a klasszikus értelemben vett középkonzolt, épp csak pár fizikai kapcsoló marad meg ennek az alsó peremén, egyébként pedig egy 12,3 colos képátlójú monitor van még a kormány mögött – illetve felár ellenében színes fel-a-fejjel kijelző is tájékoztathat. A márka csúcsmodelljéhez képest igazából csak a középen fent lévő szellőzőnyílások jelentik az eltérést, itt nem csíkszerűek, hanem repülőgép turbinák által ihletett formájúak – lehet, hogy manapság, amikor részletekben landolnak a Boeing gépei, nem ezt a párhuzamot kellene emlegetni…
Visszatérve az óriási központi képernyőre, az kiváltja a központi kelezőszervet is, tehát itt lehet csúszkával kiválasztani a hangulatvilágítás színét, vagy hogy mikor aktiválódjon az állófűtés, satöbbi. Ujjlenyomat-érzékelő is van, amely alapján a vezetőt azonosítva automatikusan annak a kedvenceit/beállításait állítja be az MBUX digitális segéd legújabb verziója, amely képes együttműködni a használó okosotthonával is, és Kínában például már ételrendelés is megoldható a segítségével.
Négyhengeres motorokkal kínálják majd az új Mercedes-Benz C-osztályt, az M254-es benzines- és OM 654-es dízelmotor családra 3 milliárd eurót költöttek, úgy számolnak, hogy még sokáig meghatározóak maradnak ezek. Az autó elektromos rendszere egyébként már 48V-os feszültségű, mert alapfelszerelésként adják a 9 fokozatú automatikus váltó házába épített 48V-os indítógenerátort (20 LE/200 Nm), ami az üzemanyag-megtakarítás mellett padlógázon fél percig tud besegíteni a benzinmotornak. Az alapfelszerelésként adott új generációs 9G-Tronic váltó egyébként 30%-kal könnyebb a korábbinál. A C 300 2,0 literes turbómotort kap 258 lóerővel, a C 180 és C 200-as 1,5 literes benzinmotort kapnak, 170 és 204 lóerő a teljesítményük. A dízelmotor az új, nagyobb löketű főtengelynek köszönhetően már 1992 köbcentis, és a piaci rajtnál biturbó formában lesz elérhető – mindkét vízhűtéses feltöltő változó geometriát kap –, a C 220 d 200 lóerős, a C 300 d 265 lóerős. A kipufogógázokat a benzinesnél részecskeszűrő és katalizátor, a dízelnél részecskeszűrő, NOx-katalizátor és kettős SCR-katalizátor tisztítja.
2021 végén kerül a kereskedésekbe a C 300 e jelzésű plug-in hibrid változat, amelynél a 2,0 literes turbómotor mellett egy 129 lóerős villanymotor hajt be a váltóba, a 313 LE/550 Nm rendszerteljesítményű modellnek 100 km-es WLTP módszer szerint mért elektromos hatótávolságot ígérnek. A plug-in hibrid dízelről még nincsenek előzetes számok, de az is idén a kereskedésekben lesz. Ezeknél a modelleknél egyébként hátsó légrugózást használ a Mercedes-Benz, hogy kompenzálják a hátsó tengely mögé beépített akkumulátor tömegét. Apropó felfüggesztés, elöl-hátul új konstrukciójú többlengőkaros felfüggesztést kap a C-osztály, extraként sportosabb hangolás és/vagy elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás is elérhető, illetve ebben a méretosztályban először kínál összkerék-kormányzást a Mercedes-Benz. A C-osztály megújulása 2022-ben a kupéval és a GLC szabadidő-autóval folytatódik, 2022 végén debütál az új GLC Coupé, és 2023-ban dobják piacra a vászontetős kabriót.