A Volvo P1800 Cyan projekt főmérnöke, Mattias Evensson hazament a prototípussal, ami azt jelenti, hogy Göteborgtól mintegy 1000 km-t ment északra Åre településig. A családlátogatás mellett az is motiválta, hogy arrafelé havasak az utak, és bőven vannak befagyott tavakon-folyókon kialakított pályák is, ahol a gyakorlatban is próbára tehette az autó tudását.
A retrós megjelenésen kívül annyiból is ódivatú a Volvo P1800 Cyan, hogy hiányzik belőle a mai autókra jellemző hatalmas tömeg és vezetőtámogató rendszerek, 1 tonnánál könnyebb az autó, és se blokkolásgátló, se menetstabilizáló nincs a fedélzeten. Mattias Evensson elmondása szerint kitűnően irányítható az autó, amiben nagy szerepe van annak is, hogy a 2,0 literes turbómotort úgy hangolták, hogy egyenletes a teljesítményleadás, és a leszabályozási fordulatszám közelében éri el a maximumát.