Idén tavasszal leplezi le a Škoda a Fabia kisautó negyedik generációját, amely a Kamiq testvérmodellje lesz annyiból, hogy az MQB-A0 építőkészletre teszik rá, illetve hogy a kombi karosszéria várhatóan a szabadidő-autó miatt nem kap utódot (a Seatnál is hasonló módon jártak el a legutóbbi generációváltásnál). Egyelőre a gyár csak egy sejtelmes körvonalat közölt az újdonságról, és annyit árultak még el, hogy a csomagtér térfogata 50 literrel bővül a jelenlegihez képest. A motortérben a legújabb TSI evo benzinmotorokat találjuk majd, az öt- vagy hatfokozatú kézi váltó alternatívája hétfokozatú DSG lesz. Mladá Boleslav közelében már egy ideje futnak az erősen álcázott prototípusok, amelyeknél vastag maszkolással álcázzák a pontos részleteket, a leleplezésre néhány héten belül sort kerítenek.
Az új generáció érkezése kapcsán a korábbi generációk terveiről is közölt néhány érdekes információt a Škoda. Az első generációs Fabia egy mintegy 20 fős tervezőcsoport terméke, Dirk van Braeckel vezető formatervező keze alatt dolgozó csapat külső dizájn koordinátora Václav Capouch volt, aki a „Bertone” Favoriton és a Felicián is dolgozott, olyanok dolgoztak a keze alá, mint Luc Donckerwolke és Raul Pires, a belső térért Martin Uhlárik felelt.
A házon belül kiírt ötletpályázaton Raul Pires dizájnját választották ki nyertesnek, amelyre aztán Václav Capouch tette rá az Octaviáról ismerős hűtőrácsot. A leszármazottakat, tehát az RS sportmodellt – és rögtön a WRC raliautót –, illetve a limuzin és kombi karosszériákat Daniel Petr rajzolta meg, aki a mai napig a Škoda formatervezője. Ő még egy Volkswagen-orral rendelkező szedánt is készített, mert a tervek között szerepelt egy ilyen autó gyártása a VW mexikói gyárában, de végül elvetették azt.