Immár negyedik generációjánál tart a Ford F-150-es csúcsmodellje, a Raptor nevű tereprali-változat, amely a piacon is népszerű, például az utóbbi négy évben többet adtak el belőle, mint amennyi sportkocsit (718 és 911 modellsorozat) értékesített a Porsche, de a Corvette darabszámokat is folyamatosan felülmúlja ez a pickup. Az új generációval kapcsolatban az a legérdekesebb, hogy egyelőre nem közöltek se motor- se menetteljesítmény-adatokat, csak annyit, hogy a piaci bevezetésnél továbbfejlesztett (10,5:1 sűrítés és nagyobb teljesítményű hűtőrendszer) 3,5 literes V6-os EcoBoost lesz az egyedüli erőforrás, és leghamarabb 2022-ben jön majd a Raptor R nevű modell – ami minden bizonnyal a Shelby GT500-as kompresszoros V8-asát kapja majd nyomatékra hangolva, azaz még mindig kényelmesen a papíron 712 lóerős Ram TRX feletti teljesítménnyel.
A kifutó modellben 450 lóerőt tudott a V6-os biturbó, az újban pár lóerővel nagyobb teljesítmény várható, de ennél fontosabb, hogy teljesen új X-alakú átkötést tartalmazó kipufogórendszert készítettek, hogy minden eddiginél jobb legyen a hangélmény. Hivatalos fogyasztásadat nincs, csak annyit mondanak, hogy a 136 literes tankkal a hatótávolság meghaladja a 800 km-t… A digitalizáció jóvoltából a Terrain Management System hét üzemmódja (csúszós út, vontatás, sport, normál, terep, Baja és sziklamászás) több rendszerre van hatással, a gázpedál-érzékenység mellett az osztómű, az aktív lengéscsillapítók, a váltóvezérlés, a menetstabilizáló de még a kipufogórendszerben lévő pillangószelepek is menetprogram-függően működnek.
Apropó gázpedál, egyes villanyautóknál már elérhető az egypedálos vezetés, ami jelen esetben a kifejezetten lassú terepjárást – például sziklán araszolás – könnyíti meg azzal, hogy nincs kúszása az autónak. A körkamera-rendszer optikáit úgy helyezték el, hogy azok a megszokottnál jobban a padló felé fordulnak, a tempomatnak van terepfokozata, amikor pedálérintés nélkül tart egy bizonyos alacsony tempót az F-150 Raptor hegynek fel-hegynek le. Az alapáron adott 35 col átmérőjű kerekek helyett 37 col átmérőjű kerekek is kérhetőek, utóbbiakkal a 30,5 centis hasmagasság 33,3 cm-re emelkedik, javulnak a terepszögek is (első: 31° kontra 33,1°, hátsó 23,9° kontra 24,9°, rámpaszög 22,7° kontra 24,4°).
A Ford F-150 Raptor alvázát a futómű bekötési pontjain megerősítették, az első lengéscsillapító-tornyok magasabbak lettek. A Fox lengéscsillapítók immár elektronikus vezérlésűek, a hátsó merevtengely hosszabb lengőkarokkal csatlakozik az alvázhoz, ami nagyobb rugóutat jelent.