Legutóbb a mattzöld X7-es kapcsán adtunk hírt a Manhart Performance tuningcégről, az MHX5 800 elnevezésű átépítésük pedig azt mutatja, hogy sportos szabadidő-autók építéséhez is értenek. Az X5 M Performance 4,4 literes V8-as blokkjának teljesítményét 625 LE/750 Nm-ről 823 LE/1080 Nm-re növelték, az elektronika átprogramozása mellett a turbót, az intercoolert és a kipufogórendszert is lecserélték – mivel utóbbiból kiszedték a katalizátorokat ez az átalakítás Európában nem legális.
A megnövekedett teljesítmény miatt a nyolcfokozatú automatikus váltót is megerősítették, a hasmagasságot 30 mm-rel csökkentik az új rugók és lengéscsillapítók. A kerékjáratokba 22×10,5 col méretű kovácsolt alufelnik kerülnek, amelyekre 295/30-as abroncsokat szerelnek. Megtartják a gyári fékrendszert, az ugyanis a nagyobb igénybevételt is elviseli. Az utastérben a külsőhöz hasonlóan a fekete-arany színvilágot látjuk, természetesen a megrendelő saját ízlésének megfelelő összeállítással is megvásárolhatja a Manhart MHX5 800-as szabadidő-autóját.