Nem változott a Praga R1-es megjelenése, mégis az összes karosszéria- és vázelem új, mivel azokat karbonból készítik mostantól kezdve, a szövetszerkezetbe pedig zylon-szálakat sütnek bele. Megváltoztatták a padló kialakítását annak érdekében, hogy optimálisabban áramoljon a levegő a hátsó diffúzorhoz, ennek, és a többi légterelőnek az átalakításával sikerült úgy átalakítani az aerodinamikai csomagot, hogy 15%-kal nőtt a leszorító-erő nagysága, miközben 5%-kal csökkent a légellenállás.
Az erőforrást továbbra is a 2,0 literes R-A-Praga T turbómotor, amely a Renault-Alpine blokkra épül, de saját elektronikát használ. A teljesítménye 365 lóerő, a maximális nyomaték 410 Nm, az újraprogramozásnak köszönhetően egyenletesebb lett a teljesítményleadás, a vezető jobban tudja adagolni az erőt. Az átalakított aerodinamika kanyarban, a rugalmasabb erőforrás pedig kigyorsításnál teszi gyorsabbá a Praga R1-est, ami 3G-s keresztgyorsulást képes elérni.
A Praga R1-est úgy alakították ki, hogy azt akár egy szerelő is könnyen és kényelmesen tudja karbantartani, a nagy méretű és könnyű karbon panelek pár mozdulattal leszedhetőek, és ezt követően könnyű a hozzáférés a szerkezetekhez. A tartóssági versenyeken jön jól, hogy 50%-kal 92 literre növelték meg az üzemanyagtartály méretét, két fő- és négy másodlagos (az üzemanyagot a fő szivattyúkhoz eljuttató) benzinpumpa van benne.
Már megkezdődött a karbon karosszériás Praga R1-esek gyártása a cég Slovakiaring közelében lévő üzemében, az első brit megrendelők még a 2021-es szezon előtt megkapják autóikat – 12-en neveztek a Britcar Endurance Championship sorozatba. A Praga szigetországbeli partnere, a VR Motorsport a reményei szerint 2022-ben márkakupát is indít az R1-esek részvételével.