350 millió eurós befektetéssel fejleszti a Daimler az Electric Versatility Platform nevű alapot, amelyre nemsokára átteszik majd a Mercedes-Benz eSprinter nevű haszonjárművet; utóbbi forgalmazása csak nemrég kezdődött el, miután 2019 decemberétől néhány német nagyvárosban tesztjelleggel kisebb flottákat már teszteltek. Amíg a jelenlegi eSprinter csak az európai piacon kapható, zárt karosszériával és 41 vagy 55 kWh kapacitású akkumulátorral, addig az EVP-re épülő modell már szabadon konfigurálható lesz, tehát platósként vagy akár felépítményezhető járóképes alvázként is megvásárolható lesz, és várhatóan az akkumulátor-kapacitás is nagyobb lesz.
A Mercedes-Benz valószínűleg azért gondolta meg magát és fejleszt ilyen hamar új akkumulátoros-elektromos haszonjárművet, mert az Egyesült Államokban robbanásszerűen megnőtt az igény az ilyen járművekre, és a jelenlegi eSprinter a márka saját bevallása szerint nem felel meg az ottani igényeknek-elvárásoknak.