Teljesen új fejezetet nyit a Ducati Monster közel három évtizedes történetében az új generáció, amely búcsúzik az acél csőváztól és a 90 fokos hengerszögű Desmodromic szelepvezérlésű V2-estől; az új modell alumínium vázat kap, a 11 fokos hengerszögű Testastretta V2-es pedig teherhordó szerepet lát el ebben.
Az elődhöz képest 18 kg-mal könnyebb az új Monster, a legnagyobb megtakarításokat fel is sorolta a gyár: a motorblokk 4,5 kg-ot, a 17 colos felnik 1,7 kg-ot, a hátsó lengőkar 1,6 kg-ot spórol, az immár üvegszálas műanyagból készülő hátsó segédváz 1,9 kg-ot. A száraz tömeg mindössze 166 kg. A 937 köbcentis V2-es 111 lóerőt tud (9250/perc), maximális nyomatéka 93 Nm (6500/perc) – az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban nyomatékosabb az elődnél, a hatfokozatú váltó szériában kapja a Ducati Quick Shift Up/Down rendszert.
A vezetői pozíciót is megváltoztatták, a kormány 7 centivel ment közelebb az üléshez, ami több kényelmet és jobb kontrollt biztosító meredekebb üléspozíciót eredményez, a lábtartót is áthelyezték, maga a motorkerékpár pedig keskenyebb lett. Alapesetben 820 mm-es az ülésmagasság, de kínálnak olyan rugókészletet is, amivel ez 775 mm-re csökkenthető.
Rengeteg elektronikus rendszer segít a Ducati Monster vezetőjének, rajtautomatika, kanyar-ABS, kipörgés- és egykerekezés-gátló is van, három üzemmód közül lehet választani (sport, város és túra), az index automatikusan visszaveszi magát. Egy 4,3 colos képátlójú monitor tájékoztat a legfontosabb információkról. A forgalmazás 2021 tavaszán indul.