“Tudom, gyakran mondom, hogy ez a legvadabb álmaimat is felülmúlja, de egész életemben titkon reméltem, hogy ilyen magasságokba jutok. Annyira távolinak tűnt. Emlékszem ahogy néztem Michaelt (Schumacher) megnyerni azokat a világbajnoki címeket. Egyet, kettőt vagy akár hármat is megszerezni nagyon nehéz. A hetes, az már egy elképzelhetetlen szám. Még sok mindent elérhetünk együtt ezzel a csapattal.” – szögezte le boldogan és magabiztosan az immár hétszeres világbajnok, jelezve a visszavonulására váróknak még türelemmel kell lenniük egy kicsit.
https://youtu.be/bg3v8VKEtBc
Nem szokványos hétvégén van túl a Forma-1-es mezőny. A vadonatúj aszfaltozású isztambuli pálya kifogott az autókon és pilótákon, akik többször inkább egy korcsolyaversenyen, semmint egy autóversenyen érezhették magukat. A betonnak nem tett jót az esőzés sem, amely az őszi törökországi időjárás váratlan “ajándéka” volt számukra. Az amúgy is jégszerűen csúszós aszfaltcsíkon több kipörgést, megforgást láthattunk, így a szombati időmérő olyan váratlan eredményt hozott, amelyre tippelni is nehéz lett volna.
A Racing Point végig nagyon jó teljesítményt nyújtott a hétvége során, s az ezidáig sokat szidott Lance Stroll csodálatos versenyzéssel az élre kvalifikálta magát. A kanadai pilóta csapattársa, Sergio Perez a harmadik rajthelyről vághatott neki az 58 körös futamnak. A Racing Point-szendvicsből nem túl sikeres rajtolást mutatott be Max Verstappen, aki szintén nagyon kalandos versenyzést mutatott be, s lett végül hatodik csapattársa, Alex Albon előtt.
Ez volt az a verseny, amelynek egyetlen részét is kár lett volna kihagyni. A verseny elején a sorrend ugyanis nagyon más képet mutatott azzal, ami végül a végeredmény lett. Az abroncsokkal való trükközés a tükörsima aszfalton váratlanabbnál váratlanabb fordulatokat hozott. A futam elején a Mercedes-szek gyengélkedtek, s abban lehetett reménykedni, hogy ezúttal teljesen felfordul a sorrend és szokatlan arcokkal találkozhatunk majd a dobogón. Ahogy száradt a pálya, úgy kezdett papírforma kialakulni. A Racing Point a 37. körben behívta Strollt a bokszba kerékcserére, s ekkor bár Perez egy ideig vezette a futamot, Hamilton könnyedén kielőzte őt a DRS segítségével és a verseny során először került az élre. Stroll ezután már nem tudta magát visszaverekedni oda, ahol Hamilton kibérelte a helyét.
https://youtu.be/iSnMa5W_61k
Lewis Hamilton első helyezésén nehéz szomorkodni, hiszen látható volt, hogy ez a Mercedes ezúttal nem állt felette az egész mezőnynek, s a brit versenyzői kvalitásai is nagy szerepet játszottak győzelmében. Na meg, hogy a legszebb megnyerni a világbajnoki címet, ha nem egy győzelemmel. A Ferrari-rajongók sem maradhattak izgalmak és öröm nélkül. Sebastian Vettelnek nagyon jól sikerült a hétvégéje, s ezt a teljesítményt végül egy bronzérmes hellyel koronázta meg azon a pályán, ahol legutóbb, 2011-ben, a dobogó legtetejére állhatott fel, igaz akkor még Red Bull-színekben. A verseny legvégén ügyesen kielőzte Charles Leclerc-t, miközben csapattársa Sergio Perezzel csatázott, s így sikerült elcsennie a harmadik helyet a fiatal monacóitól.
A verseny negatív meglepetése Valtteri Bottas szegényes teljesítménye volt. Az egész hétvége során nem mutatott maradandót a finn a világbajnok autóban. A kilencedik helyről vágott neki a futamnak és egyre jobban lecsúszott a mezőny végére. Úgy néz ki, hogy ha az autója nem a mezőny legjobbja, akkor a finn nem tud vele értékelhető teljesítményt nyújtani. A negyedik helyezett Leclerc mögött Carlos Sainz ért célba ötödikként, miközben csapattársa, Lando Norris nyolcadik pozíciójával szintén pontszerző lett. A McLaren maradt a negyedik a konstruktőrök között, miközben a Racing Point és a Renault helyet cserélt. Előbbi a harmadik, utóbbi az ötödik lett.
Max Verstappen és Alex Albont nagy küzdelmet mutattak be szinte vezethetetlen autójukkal, de végül azért pontszerző helyen értek célba. Lance Stroll egy csodaszép kezdetet követően csak a kilencedik lett. Ha a csapata nem hívja be kerékcserére a bokszba a verseny felénél, akár dobogós helyezett is lehetett volna. A Renault-nak nem úgy sikerült a hétvégéje, mint legutóbb Olaszországban. Már ami Daniel Ricciardót illeti. Akkor dobogós volt, most meg épphogy szerzett egy pontot a tizedik helyen. Esteban Ocont még a rajt után megpöccintették, emiatt helyeket vesztett, s végül a tizenegyedik lett.
A Forma-1-es mezőny egy kicsi szusszanhat, mielőtt elindulna a következő két futam helyszínére, Bahreinbe. Két hét múlva (2020. november 29.-én) a Bahreini Nagydíjra került sor. Ezt a futamot még a szezon elején rendezték volna meg, de a koronavírus járvány miatt halasztani kellett. Ami ugyanaz, az az, hogy akkor is és most is zártkapus futamként hirdették meg. Nézők tehát nem lehetnek.
2020-as Forma-1-es Török Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:42:19.313
2. Sergio Perez Racing Point + 31.633
3. Sebastian Vettel Ferrari + 31.960
4. Charles Leclerc Ferrari + 33.858
5. Carlos Sainz McLaren + 34.363
6. Max Verstappen Red Bull + 44.873
7. Alexander Albon Red Bull + 46.484
8. Lando Norris McLaren + 1:01.259
9. Lance Stroll Racing Point + 1:12.353
10. Daniel Ricciardo Renault + 1:35.460
11. Esteban Ocon Renault +1 kör
12. Danyiil Kvjat AlphaTauri +1 kör
13. Pierre Gasly AlphaTauri +1 kör
14. Valtteri Bottas Mercedes +1 kör
15. Kimi Raikkönen Alfa Romeo +1 kör
16. George Russell Williams +1 kör
17. Kevin Magnussen Haas Nem ért célba
18. Romain Grosjean Haas Nem ért célba
19. Nicholas Latifi Williams Nem ért célba
20. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Nem ért célba
A világbajnokság állása a Török Nagydíj után
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 307 pont
2. Valtteri Bottas 197 pont
3. Max Verstappen 170 pont
4. Sergio Perez 100 pont
5. Charles Leclerc 97 pont
6. Daniel Ricciardo 96 pont
7. Carlos Sainz 75 pont
8. Lando Norris 74 pont
9. Alexander Albon 70 pont
10. Pierre Gasly 63 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 504 pont
2. Red Bull 240 pont
3. Racing Point 154 pont
4. McLaren 149 pont
5. Renault 136 pont
6. Ferrari 130 pont
7. AlphaTauri 89 pont
8. Alfa Romeo 8 pont
9. Haas 3 pont
10. Williams 0 pont