A CMF-C építőkészletre építik fel a harmadik generációs Nissan Qashqait, ami jelentős tömegcsökkenéshez vezet. 50%-kal több ultranagyszilárdságú acélt használnak a karosszériavázban, az A B és C oszlopok bekötési pontjainál strukturális ragasztót is használnak; 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb az elődnél a csupasz karosszéria. Ehhez hozzájönnek még olyan tömegcsökkentő megoldások, mint a műanyag csomagtérfedél (-2,6 kg), alumínium ajtók, első sárvédők és motorháztető (-21 kg).
Teljesen új a felfüggesztés, az elsőkerékhajtású modelleknél elöl-hátul MacPherson rugóstagos rendszert használnak, az elérhető legnagyobb felni 19 colos, az összkerékhajtású modelleknél hátul segédkerethez rögzített többlengőkaros, független felfüggesztést építenek be, az elérhető legnagyobb felni 20 colos.
A Nissan Qashqai alapesetben az 1,33 literes turbómotor 12V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített változatát kapja, opcióként pedig egy e-Power hajtás lesz választható. Utóbbi a Nissan Japánban már évek óta nagy sikerrel forgalmazott hajtása, amelynél a belső égésű motor csak generátorként üzemel, a kerekeket csak és kizárólag villanymotor hajtja; az akkumulátor külső töltésére nincs lehetőség, benzinnel kell tankolni a gépet. Pontosabb számokat, illetve hogy milyen belső égésű motor kerül az e-Power változatba majd a piaci bevezetéshez közeledve árulnak majd el.