A DTM német túraautó-bajnokság jövője is megkérdőjeleződött, miután a Mercedes-Benz után (amelyet mindössze egy szezonig pótolt az Aston Martin) az Audi is bejelentette a visszavonulását, így egyedül a BMW maradt elkötelezett a sorozat iránt. A szervező ITR az előre menekülést választja, radikálisan átalakítva a versenysorozatot. Az egyedi versenyautók helyett egyszerű GT3-as kategóriájú versenyautókkal lehet majd indulni a sorozatban – jelenleg 52 homológ versenyautó van –, ami sokkal olcsóbbá teszi a részvételt, így privát csapatok is rajthoz állnak majd.
Nem csak a csapatoknak, de a nézőknek is kedvez az ITR azzal, hogy a jövőben a versenypályán egy hétvégén négy különböző kategória küzdelmeit kísérhetik majd élőben. A DTM Classic futamokon a régi versenyautók állnak majd rajthoz, a DTM Trophy-ban fiatal pilóták küzdenek majd egymással – részben azok, akik a DTM Esport virtuális versenyeken nyernek. 2023-tól aztán útjára indítják a DTM Electric sorozatot, amelyben 1200 lóerős elektromos autók csatáznak, ebben a kategóriában a kötelező kerékcsere mellett kötelező akkumulátorcsere is lesz majd (amit robot végez a boxkiállás során).