A Huawei nem akar autót gyártani, de segíteni akar az autógyártóknak hogy jobb terméket kínáljanak az ügyfeleknek – ezt nyilatkozta Wang Jun, a technológiai cég újonnan létrehozott HI (Huawei Intelligent Automotive Solution) megoldások részlegének vezetője. Ez egy olyan 4000 fejlesztőt foglalkoztató autóipari beszállító, amely kifejezetten személyautók szoftverére és hardverére (utóbbira még várni kell egy keveset) specializálódott, és már több mint 20 autómárkával szerződtek le – köztük a Geelyvel, tehát a Volvo is része a HI ügyfeleknek.
Háromféle operációs rendszert készítettek, az AOS a vezetőtámogató rendszereket felügyeli, a HOS az utastér berendezéseit vezérli, míg a VOS az autó egészét. Az AOS alkalmas a ma még nem elérhető 4-es szintű önvezetés kezelésére is, a HOS folyószöveges hangfelismerésre is képes, elméletileg az egész szélvédőt monitornak tudja használni, és azon 7.1-es térhatású hang kíséretében lehet például filmeket nézni – a prototípus már létezik, a széria-bevetés még várat magára. Nem önvezető autózásra gondolva készítették ez utóbbi funkciót, hanem ennek segítségével a villanyautós a töltés ideje alatt szórakozhat.