A település határában található közel 49 hektáros önkormányzati tulajdonban lévő területen hetek óta földmunkák zajlanak. Az egykori sípálya területén és annak szomszédságában motokrossz- és enduropályákat alakítanak ki. A munkagépek folyamatosan dolgoznak a területen, és addig maradnak, amíg az időjárás engedi. Az Újudvari Sportegyesület új enduro és motokrossz szakágának vezetője, Jakab Dávid évek óta e sportágak megszállottja. A versenyzést a 2000-es évek elején kezdte, s nagyobb szünetet követően öt éve ismét aktívan motorozik az országos bajnoki sorozatokban. Közben pedig saját pénzből, az önkormányzat területén elkezdte megvalósítani régi álmát, vagyis egy modern, nemzetközi színvonalú motokrosszpályát kialakítani. Emellett ugyancsak önerőből az erdős részeken már a 15 kilométeres, izgalmas bukkanókkal színesített endurokör nyomvonalát is kijelölte.
– A területet mindig valaki rendben tartotta, korábban például állattartással foglalkoztak itt, ám néhány éve kihasználatlanul, parlagon hevert – mesélt a kezdetekről Jakab Dávid. – Bár az országban több népszerű, jó pálya van, ám azokat csak bizonyos kategóriák képviselői használhatják biztonságosan – emelte ki. – Az újudvari abból a szempontból lesz egyedi, hogy itt az amatőrök és a profik egyaránt megtalálhatják a számításaikat. A nyomvonal különféle méretű és kialakítású ugratóinak, illetve döntött kanyarjainak kiépítésénél figyeltem a nemzetközi trendekre, az amerikai stílusúakat összevetettem a magyar igényekkel. Rengeteg földcsíkot néztem meg az interneten, de talán a legjobb pályaépítési tapasztalata egy aktív versenyzőnek lehet. A tapasztalataim, ötleteim alapján, a hazai országos bajnoki szabványoknak megfelelően egy 2,5 kilométeres kör készült el, 70 méter szintkülönbséggel.
A segítőimmel sok földet megmozgattunk, de most, ha végigmotorozom rajta, s 2 perc 30 másodperces időeredményemmel elégedett lehetek.
Bár a nyomvonal hamarosan teljesen elkészül, a munkák folytatódnak. Hozzátette: amíg az időjárás engedi, dolgoznak tovább, hiszen ki kell alakítani a bukótereket, a szervizutakat, ezenkívül még startgépet építenek be. A pályához vezető útszakaszt szintén megerősítik, végül a közönség számára parkolókat alakítanak ki.
– A tesztüzem folyamatos, a hivatalos átadóünnepséget reményeink szerint várhatóan tavasszal már megtarthatjuk. Viszont a járványügyi intézkedések miatt elképzelhető, hogy hivatalos, versenynaptárba bejegyzett országos szintű versenyt csak 2022-ben rendezhetünk – mondta végezetül.