Nagy-Britanniában 1956-60 között lehetett megvásárolni a Berkeley autókat, a lakókocsigyártás mellékvágányaként létrejött manufaktúra járművei különösen könnyűek voltak (300 kg), így motorkerékpár-blokkok hajtották a kerekeket. 1961-ben akarták piacra dobni a négyhengeres Ford motorral szerelt Bandit sportkocsit, azonban ez nem következett be, mert a lakókocsi-gyár csődje miatt az autógyár is bezárt.

Martin Rees és Simon Scleiter támasztják fel a Berkeley márkát, jövőre dobják piacra a Bandit nevű sportkocsit, amelyet négyhengeres Ford motor hajt majd. A saját tömeg nagyobb lesz, de a megcélzott 700 kg még így is pillekönnyűnek számít manapság, a blokk pedig a Focus RS/Mustang 2,3 literes EcoBoostja, amelyet 400 lóerőre tuningolnak, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású egység. A vásárló szabadon választhat majd, hogy a roadster vagy a kupé karosszériát kéri – utóbbi 30 kg-mal nehezebb.

Hatvan darab Bandit gyártását tervezik, a megcélzott vételár 40-60 ezer font lesz, és ez csak a kezdet. A jármű alapját egy olyan monocoque utascella adja, amely képes előre, középre vagy épp hátra beépített hajtómotor fogadására, utóbbi lehet belső égésű vagy villanymotor is. Nemcsak a felépítés lesz különleges, de az anyaghasználat is, karbon- helyett vászonszálakat használnak, mesterséges helyett pedig természetes gyantát.

A Berkeley Sportcars tervei között szerepel az SE328 nevű kupé megépítése is ugyanezt monocoque-ot használva, ez a régi Berkeley márka receptje szerint előre beépített motorkerékpár-blokkot kap majd, amely az első kerekeket hajtja – az eredetinek megfelelően kétütemű erőforrást, ami miatt nem lehet majd közúton használni.