Eddig is készültek már akkumulátoros-elektromos klasszikus autók, de azok egyedi építések voltak. A General Motors jövőre dobja piacra azt az eCrate nevű átalakítókészletét, amellyel viszonylag egyszerűen lehet villanymotoros hajtásúvá átépíteni az öreg autókat; már folyik azoknak a műhelyek listájának az összeállítása, ahol elvégezhetik az átépíttetést a megrendelők.
Az idén digitális környezetben megrendezésre kerülő SEMA kiállításon debütál majd az első átépítés, egy 1977-es évjáratú Chevrolet K5 Blazerből készítettek villanyautót a gyári mérnökök. Megtartották az eredeti külsőt, megszabadultak a 6,6 literes, 175 lóerős big block V8-astól, a háromfokozatú automatától, az üzemanyagellátó- és a kipufogórendszertől. A beépítésre kerülő alkatrészek 90%-a a Bolt villanyautó (Európában Opel Ampera-e) szériaalkatrészei, tehát a márkakereskedésben javíttatható az átalakított autó. A villanymotor 200 lóerő és 360 Nm teljesítményű, egy elektronikusan vezérelt négyfokozatú automatikus váltón keresztül hajtja a kerekeket; az osztóműtől kezdve változatlan az erőátvitel. A 60 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot az utastér hátsó részébe építették be.
A nagyszériás villanyautó-alkatrészek használatának köszönhetően a villanymotoros 1977-es évjáratú Chevrolet Blazer-e villámtöltést is képes fogadni, illetve fékenergia-visszatáplálás is van, ami a hatótávolságot növeli. Hidraulikus helyett elektromos meghajtású a kormányszervo, szintén villanymotor generálja a fékrendszerhez szükséges vákuumot, és egy külön elektronika generálja a megfelelő jeleket ahhoz, hogy a negyven éves műszerek megfelelő értékeket mutassanak – az akkumulátor-töltöttségét a benzinszintjelző mutatója alapján lehet megítélni.
Az eCrate programban résztvevő szervizek gyári támogatást (szerszámok, műszerek, továbbképzések) kapnak a General Motorstól, az első a Lingenfelter Performance Engineering nevű vállalkozás, ahol a szerelők továbbképzését is végzik majd. A 60 kWh kapacitású akkumulátorral, 200 lóerős villanymotorral rendelkező eCrate átalakítás 2021 második felétől lesz elérhető, a GM mérnökei egyébként már dolgoznak az Ultium technológiájú hajtómotorokat és akkumulátort használó eCrate átalakítókészleten is, de arra még várni kell néhány évet.