Negyed évszázaddal ezelőtt dobta piacra a Renault a Megane nevű kompakt modellcsaládját – kezdetben még a Scenic egyterű is ide tartozott – amely aztán segített a márkát globális szereplővé tenni, hiszen ennek sikerének köszönhetően sikerült tulajdont szerezni a Nissanban. A Megane név jól ismert, és a franciák szándéka szerint a jövőben is az marad, hiszen a CMF-EV építőkészletre elsőként felépülő autót a Megane eVision nevű tanulmánnyal előlegezik meg nekünk – a név utolsó E betűje arany színű, ezzel is segítve a megkülönböztetést a belső égésű motorral szerelt társaitól.
Kompakt ötajtósról van szó, mert ez Európában a legsikeresebb karosszériaforma és világszerte is eladhatóak az ilyen autók. A tanulmány 95%-ban megegyezik azzal az autóval, ami még 2021 vége előtt a kereskedésekbe kerül majd, nem az animációkkal vetítő 3D-s világítástól szabadulnak meg – sőt, az a jövőben márkajellegzetesség lesz, tehát a többi modellen is megjelenik –, hanem az arany részletektől.
A 2,7 méteres tengelytávolsághoz 4,21 méteres hossz tartozik, ami 25 centivel rövidebb a mai autóknál, mégis nagyon tágas az utastér, hiszen kevés hely kell a technikának, az akkumulátor pedig a padló alá kerül. A belső tér új, a Renault által Livingtech-nek nevezett filozófia alapján készült, könnyen kezelhető csúcstechnikát ígérnek és a sík padlónak köszönhetően könnyen variálható a kialakítás; muszáj ezt elhinni, hiszen egyelőre nem mutatták meg a belsőt.
A Renault Megane eVision tanulmány első kerekeit 218 lóerő csúcsteljesítményű, 300 Nm maximális nyomatékú villanymotor hajtja, ami 8 másodpercnél gyorsabb 0-100 km/óra gyorsulásra elég. A nagy teljesítményhez sportos vezetési élményt készítettek a mérnökök, közvetlenebb áttételezésű kormányzást, többlengőkaros független hátsó felfüggesztést kapott az autó. Az akkumulátor 60 kW kapacitású, akár 130 kW teljesítményű töltést képes fogadni, ezzel 450 km-es WLTP-hatótávolságot tud majd a szériaváltozat, lesz majd kisebb és nagyobb kapacitású telep is a választékban.