Radikálisan csökkenteni akarja kiadásait a Daimler, a 2019-es szinthez képest 2025-re ötödével csökkenti például fejlesztési kiadásait, a Mercedes-Benz márkát pedig a jelenlegi prémium helyett már luxusmárkaként akarja pozicionálni a piacon, a Maybach és az AMG almárkák értékesítését növelni akarják, és a G-osztálytól is jelentős növekedést várnak. Az akkumulátoros-elektromos autók terén is jelentős bővülésre számítanak, jövőre indul majd az EQ modellek offenzívája.
A Mercedes-Benz GLA-ból készített EQA késésben van az eredeti ütemtervhez képest, amit az okoz, hogy az EQ-bázisnak szánt, a franciaországi Hambachban található egykori Smart gyárat az Ineosnak értékesítik, ezért a rastatti üzemet kell felkészíteni az akkumulátoros-elektromos kompaktok gyártására. 2021 elején kezdik meg az EQA forgalmazását, és nem sokkal később a GLB-ből készített EQB is elérhető lesz.
A teljesen új fejlesztésű, kifejezetten akkumulátoros-elektromos autók számára kifejlesztett építőkészlet az EQS-nél debütál majd, amelyet az új S-osztállyal párhuzamosan gyártanak majd Sindelfingenben, és akár 700 km-es hatótávolsággal is elérhető lesz majd. A tanulmányt már 2019-ben megismerhettük, fontos változás lesz, hogy a személyautó mellett szabadidő-változatban is megvásárolható lesz majd a villanyautó. Ugyanez elmondható az EQE nevű villanyautó-sorozatról is, amely leghamarabb 2022-ben debütál majd. Az EQS prototípusaival már több mint kétmillió tesztkilométert tettek meg a mérnökök, jelenleg Kínában és az Egyesült Államokban futnak az autók. Az extrém égövi próbákon – Skandinávia, Dél-Afrikai sivatag – már túl vannak az autók, és a Nardo-i pályán már túlestek a nagy sebességű teszteken is.
A Mercedes-Benz gyártóegységeinek Industry 4.0 megoldásokkal való ellátása viszonylag alacsony befektetés mellett teszi lehetővé a cégnek, hogy világszerte minden üzemében képes legyen a villanyautó-gyártásra, így gyorsan tud majd reagálni a piaci igényekre. A Daimler Ambition 2039 programjában az szerepel, hogy két évtized múlva már CO2-semleges lesz a kínálata, ennek eléréséhez az szükséges, hogy 2030-ra az eladott autók több mint fele elektromos vagy hálózatról tölthető hibrid autó lesz.