A Nürburging egy történelmi pálya, amely bár sokáig nem szerepelt a Forma-1-es versenynaptárban, az idei évben mégis sikerült bejutnia. Az oroszországi 30 ezres nézőszám után itt 20 ezer rajongót engednek be a pályára, akik hét év után újra Forma-1-et nézhetnek a hazai pályájukon. A németek nagy Forma-1-es idoljáról, Michael Schumacherről nevezték el az “S” betűt formázó 8. és 9.-es kanyart. A Schumacher S-en ezúttal a legenda fia, Mick fog áthajtani.

https://twitter.com/alfaromeoracing/status/1313160223096549378

Lewis Hamiltonnak nem sikerült Oroszországban a Michael Schumacher által felállított minden idők legtöbb Forma-1-es győzelmi rekordjának beállítása, amelyre itt, Németországban sor kerülhet. S ha ez sikerül is a britnek, beárnyékolhatja az ünneplést az, hogy a hétszeres világbajnok fia, a Forma-1 előszobájának tekinthető F2-ben versenyző Mick Schumacher Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget kap a hétvégén a Grand Prix-pályán. Az Alfa Rómeóba ülhet be a német pilóta az Eifel Nagydíj első szabadedzésén. Bár korábban már kipróbálhatta magát Forma-1-es autóban, de nem egy Forma-1-es hétvége részeként, hanem különféle teszteken. Nem csak Mick Schumacher mutatkozhat be a hétvégén. Callum Ilott – aki jelenleg a második Schumacher mögött az F2 egyéni ponttábláján – szintén lehetőséget kap az első szabadedzés alatt a Haas volánja mögött.

A konstruktőri ponttábla első két helye elkelni látszik, viszont a harmadikért még kemény csata folyik. Jelenleg a McLaren áll a harmadik helyen, de csak két pontos az előnye az utána következő Racing Point előtt. Nem szabad leírni azonban a Renault-ót vagy a Ferrarit sem.

Az Orosz Nagydíj utáni szünetben újabb bomba robbant a Forma-1-ben. Már megszokhattuk, hogy az idei furcsa koronavírusos szezonban bármi megtörténhet, de ez a hír ismét nagy megdöbbentést okozott a Forma-1-es körökben. A Honda, amely 2015-ben csatlakozott újra a Forma-1-hez, úgy döntött, hogy 2022-től már nem lesz részese ennek a cirkusznak. Helyette az amerikai IndyCarban – ahol már jelen volt – kötelezte el magát hosszú távra. A Honda nagyon szép időket élt meg korábban a Forma-1-ben, de legutóbbi időszaka mindennek mondható, csak dicsőségesnek nem. A McLarennel kezdett el dolgozni, ami hatalmas kudarc volt. Fernando Alonso igencsak kritikus személyisége és bemondásai sem segítették a Honda ügyét. A Toro Rossóra (mai nevén AlphaTauri), majd a Red Bullra való váltás már több sikert hozott, de végül mégis a távozás mellett döntöttek a japánok. A hivatalos magyarázat szerint a döntés oka az, hogy az erőforrásaikat alternatív energiaforrások kidolgozására és a karbonsemlegesség 2050-re való elérésére fordítják.

A Red Bull és az AlphaTauri ezzel elég nagy dilemma elé néz. Mindenki azon tanakodik, hogy mi járhat most Dr. Helmut Marko és Dietrich Mateschitz fejében. Vajon a Red Bull marad-e a Forma-1-ben, ha igen, akkor milyen erőforrást fog használni 2022-ben? Visszatér a Renault-hoz, amellyel eléggé elmérgesedett a végére a viszonya, vagy más után néz? Esetleg saját motort fejleszt? Ahhoz azonban nagyon kevés az idő…

A verseny és a pálya
Az autó beállítását tekintve ezen a pályán maximális tapadóerő szükséges. Sok az előzési lehetőség, de ugyanakkor megterhelő mind a pilóta, mind az autó számára. Sok a lassú kanyar a pályán, amely azt jelenti, hogy a kanyarokból kijövet nagy erővel kell gyorsítani. A pálya alulkormányozottságáról híres, így az edzéseket arra használják majd a csapatok, hogy ezt csökkentsék.
A 60-körös Eifel Nagydíj október 11.-én helyi idő szerint 14.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,148 km, a teljes versenytáv 308,617 km.