Továbbra is kelendőek a klasszikus limuzinok és kombik, legalábbis a BMW-nél. Itthon 2020. első kilenc hónapjában a 3-as sorozat szerezte meg a dobogó első, az X5-ös a második, az 5-ös pedig a harmadik helyét 249 eladott példánnyal. Az importőr elégedett az eredménnyel, hiszen az idei év nehézségei ellenére augusztusig 2536 db BMW-t értékesítettek. A négy év után alaposan megújult 5-ös sorozattól további felfutást várnak.
Erre meg is van minden okuk, hiszen jelenleg az 530e konnektoros hibrid a legkedveltebb a választékból – a vásárlók 27%-a döntött az akár elektromos autóként is használható változat mellett – a felső-középkategóriás modell többek között éppen ezen a téren fejlődött. Minden motorváltozata 48 voltos lágyhibridként készül, az 530e limuzin és Touring kivitelben, hátsó- és összkerékhajtással (xDrive) is rendelhető.
Az ötödik modell a hamarosan érkező 545e xDrive limuzin lesz. A rendszerteljesítmény 394 lóerő, a nyolcfokozatú váltóba épített, 109 lóerős villanymotor ezúttal egy 286 lóerős, soros hathengeres benzinest egészít ki. A frissített 530e 62 (xDrive hajtással 56), az 530e Touring 57 (xDrive hajtással 53), az 545e xDrive 57 kilométeres tisztán elektromos hatótávra képes egy feltöltéssel. Utóbbi hamarosan érkezik, a többi változat azonban már elérhető.
A megújult 5-ös sorozat kívülről a szélesebb és magasabb, azonban továbbra is mértéktartó vesékről, az átrajzolt, kibővített funkciókat kínáló, LED fényszórókról, a szintén áttervezett, a korábbinál sötétebb árnyalatú hátsó lámpákról, és a motorváltozattól független, trapéz alakú kipufogóvégekről ismerhető fel. A műszerfalon a 12,3 colos kijelző a látványos újdonság, de az operációs rendszer és a vezetőtámogató asszisztensek tudása is kibővült. Limuzinként 14 750 000 Ft a BMW 5-ös sorozat alapára, kombiként 15 629 000 Ft.