Lassan már túltesszük magunkat a hatalmas vesék által okozott megrázkódtatáson, így mire a BMW 4-es kabrió az utakra kerül, már csak a szépséget látjuk majd benne – valami hasonlóban reménykednek a gyári stratégák. Az autónál a legfontosabb változás, hogy nyitható műanyagtető után visszatértek a vászonhoz. Legalábbis ránézésre. A fekete vagy sötétszürke szövetborítás alatt viszonylag nagy méretű panelekből áll össze a tényleges tető, amely a hagyományos vászontetőkhöz képest jobb zaj- és hővédő tulajdonságokkal rendelkezik, miközben 40%-kal könnyebb.
Villanymotorok végzik a munkát gombnyomásra 18 másodperc alatt, akár menet közben 50 km/órás tempóig végrehajtható az átalakulás. Azt nem szabad elfelejteni, hogy a tető lenyitásakor a csomagtér 385 literesre szűkül. A karosszéria csavarodási merevsége 4%-kal javult az elődhöz képest, csukott tetővel 1384 mm a magasság.
A forgalmazás a csúcsmodellel indul, tehát első körben csak az M440i xDrive (374 LE/500 Nm) 48V-os lágyhibrid hajtással lehet megvásárolni a BMW 4-es kabriót, jövő márciustól 2,0 literes turbómotor (20i 184 LE/300 Nm, 30i 258 LE/400 Nm) és 2,0 literes dízel (20d, 190 LE/400 Nm) is választható lesz, jövő júliustól pedig 3,0 literes dízel (30d 286 LE/650 Nm, 40d xDrive 340 LE/700 Nm) is választható lesz.