Hiába nyomta a felelősség a tervezők vállát, olyan magabiztossággal frissítették az aktuális E-osztályt, mintha egy ilyen kaliberű munka pusztán ujjgyakorlat lenne. Ennek az egyik oka, hogy jól átgondolt koncepciót követtek, úgy újították meg a szó szerint szerencsés csillagzat alatt született formát, hogy figyelembe vették a hamarosan debütáló S- és C-osztály stílusát, így az elkövetkező években sem veszít majd frissességéből a dizájn.
A lekerekített, minden korábbinál sportosabb megjelenés a legkonzervatívabb Mercedesnek is jól áll, ezért inkább csak fokozták a látványt, megváltoztatták a hűtőmaszk, illetve a fényszórók formáját. Hátul még bátrabban módosítottak a karosszérián, a keskenyebb hátsó lámpák ugyanis átlógnak a limuzin csomagtérfedelére is. Emellett nehéz megmondani, hogyan néz ki az új E-osztály, mert az All-Terrain kivitelt is beleértve összesen ötféle megjelenés közül lehet választani. A sportosság jegyében már az alapmodell is nagyméretű csillaggal a hűtőrácsában készül, de nem feledkeztek meg a hagyományról sem, továbbra is lehet a motorháztetőn álló csillaggal rendelni az autót.
A hazai bemutatón sorsolás útján kaptunk slusszkulcsot a képeken látható, AMG Line konfigurációjú E-osztályhoz, amelyben a 450-es típusjelzéshez járó 3,0 literes, 367 lóerős, soros hathengeres, turbófeltöltővel és kiegészítő, elektromos kompresszorral felszerelt benzinmotor dolgozott az újdonságot jelentő EQ Boost indítógenerátorral. Utóbbi a 48 voltos lágyhibrid rendszer részeként plusz 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal járul hozzá a teljesítményhez, ezenkívül a startstop rendszert is észrevétlenül működteti. A már említett elektromos kompresszor feladata, hogy elősegítse a töltőnyomás felépülését, optimális üzemanyag-felhasználás mellett növelje a motor teljesítményét, illetve javítsa a reakcióidejét. A nyomatékot kilencfokozatú automatikus váltón keresztül továbbítja a 4Matic összkerékhajtás segítségével mind a négy kerékre. A katalógusadatok alapján már önmagában is izgalmas választásnak tűnik az AMG-modellek előtti utolsó polgári változat, a próbakör azonban meggyőzött minket arról, hogy ma már minden lehetséges, hiszen a több mint 1,8 tonnás limuzin a sofőr szándéka szerint viselkedhet kényelmes utazóautóként vagy Porschékat zavarba hozó sportlimuzinként.
Mivel megjelenése is ideális átmenetet jelent az elegáns és a sportos között, ezért nem meglepő, hogy a frissítés során kényelmesebbé tett ülései marasztalóan komfortosak, miközben stabilan tartják a testet. Az új, kapacitív felületű, tehát a sofőr kezét erőkifejtés nélkül is érzékelő, dupla küllős sportkormány kissé vastagnak látszik, vezetés közben azonban tökéletesnek érezzük. A megújult anyagokkal berendezett, pazar belsővel körülvéve ebben a harmóniában indulunk el, és élvezzük a kényelmes, puha rugózást, az optimális erőkifejtést kívánó, precíz kormányzást, nem is szólva a határozottan és kifinomultan szóló motor alig hallható hangjáról. Amikor azonban úgy döntünk, hogy elég az andalgásból, majd Sport üzemmódba kapcsolunk, hogy a gázra lépve kihasználhassuk a hihetetlen, 5,0 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást, habozás nélkül összeszedi minden tudását, és olyan mellbevágó lendülettel indul meg, amilyen még született sportautóknak is becsületére válna. Mégis az a legfontosabb, hogy ehhez a döbbenetes tempóhoz megfelelő futóművet és fékrendszert is terveztek Stuttgartban, ennek köszönhetően a tapadása szinte már bolondbiztos, az összkerékhajtást kihasználva a szűk kanyarokban hatásosan veszi fel a versenyt a fizikával. A hazai utakon is remeklő technika önmagában is komoly biztonsági eszköz lenne, de a márka hű maradt a hagyományaihoz, és nem elégedett meg ennyivel. A friss modell többek között aktív követésitávolság-tartó asszisztenssel is rendelkezik, amely a szintén megújult MBUX fedélzeti rendszer információi alapján már a torlódásokat figyelembe véve szabályozza a sebességet, a holttér-figyelő parkolás után is aktív marad, hogy az ajtók nyitása előtt figyelmeztethessen a mellettünk elhaladó autókra és kerékpárosokra, de akár a vezető éberségét is képes fenntartani a hifi, a hangulatfény és a masszázsülés segítségével.
Mindez persze csak egy része annak a komplex egésznek, amire az E-osztály képes, elég a négytagú karosszériaválasztékra (szedán, kombi, kupé és kabrió), az új színekre és felnikre, a kibővített extralistára, vagy a lágyhibrid benzinesekből és dízelekből, valamint konnektoros hibridekből álló motorválasztékra gondolni. A piac egyik legjobb autója olyan magasra tette a lécet, hogy ma már többet tud, mint amit a vásárlók elvárnak tőle.
E 450 4Matic EQ Boost
Összlökettérfogat: 2999 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó/kompresszor
Max. teljesítmény: 270 kW (367 LE) 5500-6100/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1600-4500/perc
Hossz./szél./mag.: 4935/1852/1460 mm
Tengelytáv: 2939 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1604/1608 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbír.: 1865/735 kg
Csomagtér: 540 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyors. 0-100 km/h: 5,0 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogy. (WLTP): 7,9-8,3 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 181-189 g/km
A modell alapára: 17 058 000 Ft (E 200 d, 160 LE)
A tesztelt verzió ára: 23 376 000 Ft